بایدن: زمان دست کشیدن از مذاکرات با ایران نیست - کراپ‌شده

رئیس‌جمهور آمریکا با تهدید مسکو به پرداختن بهای سنگین در صورت حمله به اوکراین، گفت اما فکر نمی‌کند رئیس‌جمهور روسیه به‌دنبال جنگی تمام عیار باشد.

به‌ گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه بار دیگر ادعاها درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین را تکرار و بر همین مبنا به تهدید مسکو پرداخت.

بایدن که در کنفرانس خبری برای تشریح سال اول ریاست‌جمهوری خود صحبت می‌کرد، گفت: «من با رئیس جمهور [ولادیمیر] پوتین و همچنین رهبران کشورهای ناتو گفتگوهای صریح داشتم».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی مدعی شد: «هزینه ورود روسیه به اوکراین بسیار زیاد خواهد بود و ما مسکو را مجبور خواهیم کرد تا بهای سنگینی برای آن بپردازد. اگر روسیه به اوکراین حمله کند، عواقب آن برای روسیه وخیم خواهد بود».

رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه روسیه در صورت حمله به اوکراین متحمل خسارات جانی و مادی هنگفتی خواهد شد، اظهار داشت: «البته فکر نمی‌کنم پوتین خواهان جنگ همه جانبه باشد.اما اگر روسیه تسلیحات اتمی مستقر کند، ما هم نیروهای خود را در اوکراین، لهستان رومانی تقویت خواهیم کرد».

بایدن با بیان اینکه نباید ادعاها درباره متحد نبودن ناتو درخصوص اوکراین را باور کرد، گفت: «ما متحدان خود در ناتو را تقویت خواهیم کرد. اگر روسیه به اوکراین حمله کند، او را پاسخگوی اقدامش می‌کنیم».

وی با تهدید پوتین به تحریم ادعا کرد: «او هرگز تحریم‌هایی مانند آنچه که من قول داده‌ام را ندیده است. در صورت حمله به اوکراین، بانک‌های روسیه دیگر نمی‌توانند با دلار معامله کنند».

پیش از این نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با ادعای اینکه روسیه با انباشت نیروی نظامی در مرز اوکراین به‌دنبال کسب امکان اقدام علیه این کشور است، گفت مسکو باید از بین دیپلماسی و تقابل، یکی را انتخاب کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس