کد خبر 1322397
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: اگر آزاد راه، پلیس و دوربین نداشت، دلیل نمی شود که انسان با وجود تاریکی و لغزندگی مسیر، پایش را روی پدال بگذارد و تا هر جا که گاز می خورد -تا مرز خودکشی و دیگر کشی- بفشارد. "آزاد راه مجازی" نیز همین گونه است.

رهبر حکیم انقلاب، ضمن تاکید مکرر بر استفاده از نعمت و فرصت های فضای مجازی، فرمودند "اینترنت الان مثل یک جریان افسار گسیخته است… این مثل آن است که کسی یک سگ وحشی را بیاورد، بگویند قلاده‌اش کو؟ بگویند سفارش کرده‌ایم آهنگر قلاده را بسازد"!

این سگ وحشی، با نفسانیت رها شده آدمی، هار می شود. فرقی هم نمی کند کدام نام را بر خود بگذاری و اهل کدام گرایش سیاسی باشی. خودرو کاری ندارد که سوارش کیست. ترمز اگر نداشته باشد، یا راننده به ترمز و محدوده سرعت بی اعتنا باشد، سوار خود را به کام نابودی می تازاند.

امیر مومنان (ع) در خطبه 16 نهج البلاغه فرمود: "أَلَا وَ إِنَّ الْخَطَایَا خَیْلٌ شُمُسٌ حُمِلَ عَلَیْهَا أَهْلُهَا وَ خُلِعَتْ لُجُمُهَا فَتَقَحَّمَتْ بِهِمْ فِی النَّارِ، أَلَا وَ إِنَّ التَّقْوَی مَطَایَا ذُلُلٌ حُمِلَ عَلَیْهَا أَهْلُهَا وَ أُعْطُوا أَزِمَّتَهَا فَأَوْرَدَتْهُمُ الْجَنَّةَ.

بدانید گناهان، اسبان چموش و سرکشند، که سوار خود را افسار گسیخته به پیش می برند تا وارد جهنّم کنند. آگاه باشید که تقوا، مرکب های راهوارند که مهارشان به دست سوار آنها سپرده شده، بنابراین آنان را وارد بهشت می کنند".

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    پناه بر خدا. مشرق لطفا متن های اخلاقی بیشتر بزار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس