کرواسی خودروهای زرهی "برادلی" از آمریکا خریداری می کند

نخست وزیر کرواسی اعلام کرد که با آمریکایی ها برای خرید خودروهای جنگی «برادلی» به توافق رسیده است و زاگرب باید ۱۴۵.۳ میلیون دلار برای آن کنار بگذارد.

به گزارش مشرق از پایگاه های اینترنتی بالکان، «آندری پلنکوویچ» با اشاره به اینکه برای خرید خودروهای زرهی رزمی آمریکایی M۲A۲ ODS توافق شده است، گفت که ارزش کل این قرارداد ۱۹۶.۴ میلیون دلار می باشد که ۵۱.۱ میلیون دلار آن کمک مالی آمریکایی ها خواهد بود.

بدین ترتیب کرواسی ۶۲ خودروی جنگی، ۲۲ خودرو برای استفاده لوازم یدکی و پنج خودروی آموزشی دریافت خواهد کرد. مدرن سازی این تجهیزات در شرکت "Đura Đaković" در منطقه سلاوونسکی برود  Slavonski Brod  کرواسی انجام خواهد شد.

تجهیزات ارسالی از آمریکا شامل توپ های خودکار، مسلسل های با کالیبر ۷.۶۲ و موشک های ضد تانک است.

پلنکوویچ همچنین اضافه کرد که بحث و گفت و گو برای خرید این سلاح ها از سال ۲۰۱۷ آغاز شده است و چندین هدف راهبردی کرواسی را برآورده می کند، یعنی تقویت روابط با ایالات متحده، کاهش قیمت وسایل نقلیه در مقایسه با مذاکرات قبلی و ایجاد شغل برای کارخانه کرواسی "جورو جاکوویچ" است که این کارخانه می تواند به یک مرکز برای ارائه خدمات گسترده تبدیل شود.

نخست وزیر پلنکوویچ اظهار کرد: کرواسی با عضویت خود در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) متعهد شده است تا سال ۲۰۲۶ یک تیپ پیاده متوسط تشکیل دهد که چنین اقدامی به تجهیزات مناسب برای نیروی زمینی ارتش نیاز دارد.

بنا به گزارش ایرنا؛ خودرو جنگی "برادلی" خانواده‌ای از خودرو های زرهی پوش جنگی آمریکایی است که در دو مدل اصلی "ام۲ برادلی" خودرو جنگی پیاده‌نظام و "ام۳ برادلی" خودرو جنگی سواره ‌نظام تولید شده‌ است.

خودروهای زرهی برادلی در سال ۱۹۸۱ به ارتش امریکا پیوست و تاکنون ۶ هزار و ۷۲۰ دستگاه از آن برای نیروهای مسلح آمریکا و دیگر کشورها تولید شده‌است.

کرواسی از سال ۲۰۰۹ به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و از سال ۲۰۱۳ به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است.

کرواسی یکی از ۶ جمهوری یوگسلاوی سابق به شمار می رود که با برگزاری همه پرسی عمومی در تاریخ ۲۵ ژوئن ۱۹۹۱ ( ۴ تیر ۱۳۷۰) میلادی اعلام استقلال کرد.

جمهوری کرواسی براساس سرشماری سال ۲۰۰۳ میلادی بیش از ۴ میلیون و ۴۳۷ هزار نفر جمعیت دارد و از غرب با اسلوونی ازشمال با مجارستان و از شرق با صربستان و بوسنی و هرزگوین و از جنوب با مونته نگرو مرز مشترک دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس