عراق به لطف خدمات شهیدان «سلیمانی» و «المهندس» بر داعش غلبه کرد

رهبر ائتلاف «دولت قانون» عراق در مراسم دومین سالروز بزرگداشت فرماندهان پیروزی در بغداد گفت: عراق به لطف خدمات شهیدان «سلیمانی» و «المهندس» بر داعش غلبه کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سومریه نیوز، «نوری المالکی» رهبر ائتلاف دولت قانون امروز چهارشنبه در جریان مراسم دومین سالروز بزرگداشت فرماندهان پیروزی در بغداد سخنرانی کرد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر پیشین عراق در این مراسم تصریح کرد: عراق به لطف خدمات شهیدان «سلیمانی» و «المهندس»، نیروهای مسلح و حشد شعبی توانست بر تروریسم تکفیری داعش فائق آید.

بیشتر بخوانید:

«شهید سلیمانی» در لحظه‌ای سخت و بحرانی به کمک عراق آمد

رهبر ائتلاف دولت قانون افزود: ما در کنار فرماندهان پیروزی، در جریان نبرد با تروریسم روزهای سختی را سپری کردیم. این در حالی است که در آن زمان بسیاری از کشورها تصمیم گرفته بودند عراق را نابود سازند.

وی یادآور شد: با این حال، فتوای مرجعیت و لبیک گفتن مردم به این فتوا مانع از تحقق هدف مذکور شد. فرماندهان پیروزی نیز به فتوای مرجعیت لبیک گفتند و توانستند یک حماسه تاریخی را رقم بزنند.

این درحالی است که برهم صالح رئیس جمهور عراق با اشاره به خدمات «شهید سلیمانی» به این کشور در عرصه مبارزه با داعش، گفت: «شهید سلیمانی» در لحظه‌ای سخت و بحرانی برای مبارزه با داعش به کمک ما آمد.

برهم صالح در ادامه افزود: در سالروز شهادت فرماندهان پیروزی بار دیگر پیروزی بر داعش و شکست پروژه این گروه تروریستی در عراق را به یاد می‌آوریم. وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد که دولت جدید عراق باید قادر به عبور از بحران‌های کنونی باشد.

پیش از وی نیز «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی گفته بود: ما راه فرماندهان پیروزی را ادامه می‌دهیم. ما با فرماندهان پیروزی عهد می‌کنیم که به دفاع از عراق ادامه دهیم. وی در ادامه افزود: آنچه که در میان فرماندهان شهید ما موج می‌زد ارزش‌هایی نظیر دفاع از میهن و مقدسات بود. پیروزی بر داعش دستاورد بزرگی بود که در تاریخ ماندگار شد.

رئیس سازمان حشد شعبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم خروج هرچه سریع‌تر نیروهای بیگانه و در رأس آنها نیروهای آمریکایی از خاک عراق، گفت: ما به همراه دولت مصمم هستیم تا خروج نیروهای بیگانه را رقم بزنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس