سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمایه

شیخ نبیل قاووق در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس که در صیدا برگزار شد اعلام کرد، خون شهید سلیمانی تولد جدیدی را برای محور مقاومت رقم زد.

به گزارش مشرق، روز گذشته حزب الله دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» را با برگزاری مراسم بزرگی در تالار علامه شیخ «عبدالامیر قبلان» در صیدا گرامی داشت.

این مراسم با حضور شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان، «عباس خامه یار» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت و نمایندگان احزاب لبنانی و گروه‌های اسلامی و ملی فلسطینی برگزار شد. همچنین گروهی از روحانیون و فعالان سیاسی و اجتماعی و مدنی و جمعیت زیادی از مردم منطقه صیدا نیز در این مراسم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید:

هزینه ۴۸۰ میلیون دلاری محور آمریکایی برای هجمه رسانه‌ای علیه حزب الله

شیخ قاووق در این مراسم طی سخنانی اعلام کرد، با شهادت سردار قاسم سلیمانی محور مقاومت دوباره متولد شد. سردار سلیمانی با خون خود تولد جدیدی را برای محور مقاومت که تحولی استراتژیک در معادله درگیری با دشمن صهیونیستی در لبنان و فلسطین ایجاد کرد، رقم زد.  دشمن بعد از  اینکه از راهبردها و معادلات و اقدامات غافلگیرکننده شهید سلیمانی احساس خطر کرد، اقدام به ترور ایشان کرد.

این مسئول حزب الله افزود، یکی از مهمترین دستاوردهای شهید سلیمانی این بود که توانست از هر سو دشمن را با موشک‌های دقیق محاصره کند و این موشک‌ها رژیم صهیونیستی را از غزه و لبنان گرفته تا سوریه ، عراق ، یمن و ایران محاصره کرده است.  اکنون می‌بینیم که کنست رژیم صهیونیستی و وزارت جنگ و همه تاسیسات راهبردی این رژیم در سراسر اراضی اشغالی در تیررس موشک‌های دقیق محور مقاومت هستند.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان ادامه داد، دشمنان تصمیم به ترور سردار سلیمانی گرفتند زیرا ایشان برای نخستین بار در تاریخ بعد از مسلح کردن مقاومت به سلاح‌های راهبردی  تهدیدی موجودیتی برای رژیم صهیونیستی به وجود آورد که معادله جدیدی را در موازنه بازدارندگی و توازن قوا ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد، تشکیل محور مقاومت در سراسر کشورهای منطقه گامی پیشرفته برای تاسیس ارتشی میلیونی برای آزادسازی فلسطین است.  به برکت روح شهید سلیمانی محور مقاومت وارد هر جنگی که شود به پیروزی بزرگی دست خواهد یافت.

شیخ قاووق با اشاره به تفاوت میان کمک و فداکاری‌هایی که ایران برای فلسطین انجام می‌دهد و اقدامات برخی کشورهای عربی در راستای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی که خنجری به قلب فلسطینیان است، اظهار داشت، لبنان همچنان در کنار مقاومت فلسطین ایستاده و با سازشکاران مخالف است. ما هراندازه که در محاصره باشیم و هدف حملات سیاسی و رسانه‌ای و اقتصادی قرار بگیریم هرگز به فلسطین خیانت نخواهیم کرد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز به نوبه خود در این مراسم اعلام کرد، شهادت سردار سلیمانی ما را تضعیف نکرد بلکه  همواره قدرت و اراده و ایمان ما را بیشتر می‌کند. شهید سلیمانی در طول زندگی خود تروریسم تکفیری را نابود کرد و با شهادت ایشان نیز امت اسلامی در پیوندی بی سابقه با یکدیگر متحد شدند.

عباس خامه یار افزود، با شهادت سردار سلیمانی چهره جدیدی به انقلابیون جهان اضافه خواهد شد و این شهادت پایان راه نیست بلکه یک نقطه عطف و تعیین کننده میان دو مرحله است تا پیام این شهید باقی بماند و راه ایشان توسط پیروانش تکمیل گردد.

«هیثم ابوالغزلان» دبیر روابط جنبش جهاد اسلامی در لبنان نیز به نوبه خود به نمایندگی از گروه‌های مقاومت فلسطین سخنرانی کرده و گفت، سردار سلیمانی به این دلیل ترور شد که مانعی برای شهرک‌سازی صهیونیستی- آمریکایی در اراضی فلسطین بود و سلاح و موشک را از زمین و دریا به فلسطین رساند؛ چیزی که شبیه یک معجزه بود و ایشان همچنین تجربیات و آموزش‌ها را به فلسطینیان رساند تا اینکه مقاومت فلسطین به خودکفایی رسیده و موشک‌هایی ساخت که همه شهرهای صهیونیستی را تهدید و نابود می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مقاومت با سلاح و گلوله و اتخاذ یک موضع یکپارچه سیاسی توانست همه فلسطینیان را در اراضی اشغالی متحد کند، تصریح کرد، وحدت سلاح و مواضع تنها راه مقابله با شهرک سازی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین است. محور مقاومت در حال تقویت و گسترش و ایجاد معادلات جدید است و در آینده نزدیک به پیروزی‌هایی بزرگ دست خواهد یافت؛ همانند اتفاقی که اخیراً در نبرد شمشیر قدس رخ داد.

«محمد حشیشو»  از مسئولان جبهه مقاومت ملی لبنان نیز به نوبه خود طی سخنانی  در این مراسم اعلام کرد، در دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان باوفایشان یاد مردانی را گرامی می داریم که  نقش بزرگی در پیروزی منطقه و ملت‌های ما در جنگ سرنوشت ساز ضد امپریالیسم و صهیونیسم و تروریسم تکفیری داشتند.

وی افزود، نبرد محور مقاومت تنها نبرد برای آزادسازی اراضی سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و یمن از شر صهیونیسم و تروریسم نیست بلکه نبرد آزادی ملی در سراسر منطقه ضد سازندگان و حمایت کنندگان و سرکردگان این  ابزارهای فاشیستی است.  این یک نبرد برای آزادسازی همه فلسطین از دریا تا خشکی است.

محمد حشیشو در ادامه تاکید کرد، رویارویی آشکار و پیروزی‌های عظیم ثابت کرده است که هزینه مقاومت کمتر از هزینه تسلیم شدن است و  باید پاداش صبر، استقامت و استواری این مردم با پیوند دادن آزادی ملی به آزادی اجتماعی و رسیدن به برابری که آزادی و عدالت اجتماعی را تضمین می‌کند، داده شود.

افتتاح بوستان سردار سلیمانی در صیدا

همچنین روز گذشته بوستان «شهید سلیمانی» با همت و حضور مسئولان حزب‌الله در شهر کفر ملکی واقع در صیدا افتتاح شد. در مراسم افتتاحیه این بوستان شیخ «وسام سعاده» مسئول بخش دوم حزب الله و «حسین خیرالدین» شهردار کفرملکی حضور داشتند.

شهردار کفرملکی هنگام افتتاح این بوستان طی سخنانی اعلام کرد، کاری که ما انجام می‌دهیم برای وفاداری به خون پاک این شهدا کار بسیار کمی است و ما با آنها تجدید میثاق می‌کنیم که راهشان را ادامه دهیم.

شیخ سعاده نیز  به نوبه خود اظهار داشت که خون شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نور امیدی در قلب امت اسلامی است و این دو بزرگوار امروز در همه قلب‌ها جای دارند و خون پاک آنها ظالمان و مستکبران را نابود خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یک ترک IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    مرد بزرگی بود شما نمی خواهد هوش زیادی داشته باشید همین که یک ایرانی را خارجی ها ترور کرده اند این نشان می دهد او فرد بزرگی بوده است او رهرو امیر کبیر و ستارخان بهشتی و صیادشیرازی و شهید لاجوردی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس