واکسن نورا نمایه

ابوالقاسمی گفت: واکسن نورا در فازهای بالینی خود ثابت کرده با حدود ۹۰ درصد اثربخشی، می‌تواند برای مرحله سوم تزریق واکسن مقابله با کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش مشرق، حسن ابوالقاسمی فرمانده دانشگاه بقیه‌الله صبح امروز (یکشنبه) در جشنواره باقرالعلوم این دانشگاه و شروع فاز سوم واکسن نورا، اظهار داشت: برای اینکه از منویات رهبر انقلاب اسلامی اطاعت کرده باشیم تمام تلاش خود را انجام دادیم تا در حوزه پژوهش و درمان با این ویروسی که فراگیر شده موفق شویم.

وی ادامه داد: تلاش کردیم با تولید واکسن نوترکیب همانگونه که در بیمارستان بقیه‌الله به عنوان بزرگترین مرکز درمانی بیماران کرونایی علی‌رغم تقدیم هفت شهید مدافع سلامت موفق عمل کردیم، در این حوزه نیز دستاوردهای خوبی برای مردم ارائه دهیم.

فرمانده دانشگاه بقیه‌الله درباره شهید سلیمانی هم گفت: سردار سلیمانی را کابوی‌های وحشی تربیت شده در فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب ترور کردند؛ لذا ما در دانشگاه بقیه‌الله با خودباوری و تلاش جهت عبور از مرزهای دانش، سعی می‌کنیم انتقام خود را از عاملان ترور حاج قاسم سلیمانی بگیریم.

ابوالقاسمی افزود: پس از تایید نتایج فاز سوم آزمایش بالینی واکسن نورا، پنج میلیون دز از این واکسن را برای تزریق توزیع خواهیم کرد؛ زمانی کار بر روی این واکسن نوترکیب را آغاز کردیم که ساخت این نوع واکسن‌ها هنوز جایی در جوامع مختلف نداشت، زیرا زمانی که واکسن‌های کرونا تولید شد، همه براساس ویروس کشته شده تولید شده بودند، اما امروز تحقیقات نشان داده بهترین واکسن، واکسن‌های نوترکیب است به نحوی که امروزه بیش از ۵۰ واکسن نوترکیب در دنیا در حال مطالعه قرار دارند تا بلکه خود را به بازار مصرف برسانند.

وی خاطرنشان کرد: واکسن نورا در فازهای بالینی خود ثابت کرده با حدود ۹۰ درصد اثربخشی می‌تواند برای مرحله سوم تزریق واکسن مقابله با کرونا مورد استفاده قرار گیرد از این رو برای طی کردن مرحله نهایی کارآزمایی بالینی خود ۱۰ هزار نفر از امروز به صورت داوطلبانه این واکسن را تزریق می‌کنند.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    9 6
    مستندات ؟
    • ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      1 0
      مستندات فایزر رو به چشم داریم میبنیم از تارو مار ملت آمریکا!
    • افشین IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      0 0
      اگر مستندات بدن تو ميفهمي؟؟ این مستندات رو به آدم و سازمانی میدن که علمش رو داشته باشه.اول از داخل کشور شروع میشه و بعد در سطح تاییدیه جهانی.تو کجای این چرخه هستي؟؟؟
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    3 7
    متاسفم. داروی امام کاظم علیه‌السلام که هر ویروسی رو از بین میبره رها کردید و رفتید دنبال خذعبلات و چرندیات.
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      0 2
      ساکت
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      2 0
      داداش داروی امام کاظم (ع) به کارشون نمیاد چون در اونصورت کاسبی واکسن توسط آقازاده ها و نور چشمی ها مختل میشه
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      0 2
      عزیز جان واکسن هیچ منافاتی با طب اسلامی نداره. خصوصا واکسن وطنی
  • DE ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    2 0
    این نوترکیب همان mRNA نیست؟
    • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      0 0
      منظور از نوترکیب، واکسن هایی است که بر پایه پروتئین هستند. واکسن mRNA در ایران به تازگی توسط شرکت رناپ تولید شده و به دنبال مجوز آزمایش بالینی هست. واکسن هایی که وارد سلول انسان نمی شوند (ویروس غیرفعال و واکسن پروتئینی) عوارضشون خیلی کمتره ولی ایمنی زایی شون هم کمتره.
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 2
    حرف بی سند. مثل همه این‌چهل سال
    • افشین IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      1 0
      مستندات رو باید برای نادانی مثل تو ارائه بدن. چیزیکه در این چهل سال رخ داده این هستکه از واردات سیم خاردار تا کیت کت و آسپرین رسیدیم به ساخت نود درصد نیازمندیهای نظامی و نود و پنج درصد ساخت داروی مورد نیاز و پنجاه درصد مواد اولیه همین داروها و هزاران پیشرفت دیگه . حتما یادت نیست یا سن کمی داری و بهت نگفتن کلنکس (دستمال کاغذی) رو وارد میکردیم. برو آمار فقر و بیسوادی رو ببین یا داشتن آب و برق،و مخصوصا گاز. کار زیاد شده و کار برای انجام زیاد هست. اما شعور هم لازمه تا همه رو در کنار هم دید.
  • محسن IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 2
    خداوند پدر اقای رییسی را بیامرزد با تدبیر و حرک۴ت جهادی امار ۷۰۰ نفری مرگ ومیر کرونا زمان دولت قبلی را به ۴۰ نفر رساند به عبارت دیگر اگر هنوز دولت روحانی بودحدودا ۷۰ هزار از هموطنانمان در اثر کرونا جان سپرده بودند
    • افشین IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      1 0
      می گفتند چون اف ای تی اف رو امضا نکردیم واکسن نمیشه وارد کرد!!!! خود این نشاندهنده وضعييت در هشت سال قبل هست و البته نوید بخش روزهای خوب پیش رو.فقط باید فرصت داد.
  • افشین IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 0
    مزدوران بی مزد و مواجب داخلی و دشمنان حسرت به دل خارجی بدانید که به هیچ وجهی دیگر توان جلو گیری از رشد علمی و فناوری در کشور و ضربه زدن به اعتماد بنفس جوانان و دانشمندان ایران عزیز،را ندارید و فقط آب در هاون می کوبید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس