تهدیدهای رژیم صهیونیستی نشانه ترس از توافق ایران و ۱+۴ است

مقامات رژیم صهیونیستی در حالی هر از گاهی از احتمال اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران سخن می‌گویند، که برخی از مقامات سابق این رژیم اذعان دارند که این رژیم اساسا چنین توانی ندارد.

به گزارش مشرق، رژیم اشغالگر قدس که به شدت از رفع تحریم‌ها و قدرت گرفتن ایران در منطقه و در عرصه جهانی وحشت دارد، از ابتدای مذاکرات تاکنون تلاش کرده با استفاده از ابزارهای مختلف بر روند گفت و گوها تاثیر منفی بگذارد. این رژیم در خروج آمریکای ترامپ از برجام و اعمال سیاست فشار حداکثری کاملا موثر بود و عملا سیاست‌های منطقه ای آمریکا در خاورمیانه را مدیریت می‌کرد. پس از روی کار آمدن جو بایدن و وعده وی برای بازگشت به توافق هسته ای، مقامات دولت جدید رژیم صهیونیستی با وجود اختلاف نظر با نتانیاهو عملا روش‌های وی را در دستور کار قرار دادند.

تحرکات و اقدامات ایذایی مقامات رژیم اشغالگر قدس در دور جدید گفت و گوها از ایران‌هراسی و انتشار هزاران کلمه دروغ علیه ایران و تهدید جامعه بین الملل نسبت به توافق احتمالی با جمهوری اسلامی آغاز شده و به تهدید نظامی علنی کشورمان رسیده است.

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس، در گفت‌وگو با کانال ۱۲ این رژیم برای چندمین بار از احتمال اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران سخن گفته است و مدعی شده است که اسرائیل می‌تواند بدون اطلاع دولت بایدن این کار را انجام بدهد و برای دفاع از امنیت خود نیاز به اجازه کسی ندارد.

اگر چه دولت جدید رژیم صهیونیستی در ابتدا وعده داد که بر خلاف سیاست جنگ طلبی نتانیاهو، با احتیاط و به طور سازنده با واشنگتن در مورد ایران کار کند. اما با شروع دور جدید مذاکرات، اختلافات آمریکا و رژیم صهیونیستی آغاز شد. روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اختصاصی از افزایش اختلاف میان رژیم اسرائیل و آمریکا بر سر ادامه مذاکره با ایران خبر داده است.  در این گزارش که براساس گفت و گو با بیش از ده مقام آمریکایی و اسراییلی تهیه شده، آمده است برخلاف آغاز روشن و امیدوار کننده رابطه دولت نفتالی بنت و جو بایدن، ادامه مذاکرات با ایران، به نگرانی مقام‌های اسرائیلی درباره رویکرد آمریکا در قبال ایران منجر شده است.

وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس در ادامه سخنانش درباره توانایی نظامی اسرائیل برای حمله به ایران مدعی شد که اسرائیل در این زمینه توانایی‌هایی دارد که جهان و حتی برخی کارشناسان این حوزه تصور نمی‌کنند. وی با تکرار ادعاهای دروغین نتانیاهو گفت که اسرائیل نشان داده که ایران درباره برنامه هسته‌ای خود دروغ می‌گوید و قادر به دفاع از خود در برابر تهدیدهای ایران است.  

سخنان تهدید آمیز و قدرت نمایی‌های این مقام صهیونیستی در حالی بیان می‌شود که پیش از این برخی مقام‌های سابق این رژیم به روزنامه نیویورک‌تایمز گفته بودند که اسرائیل ممکن است بتواند ضرباتی در مقیاس کوچک به تاسیسات هسته‌ای تهران وارد کند اما انجام حملات نهایی علیه تاسیساتی که در نقاط مختلف ایران پراکنده است، فراتر از توان و منابع ارتش اسرائیل است.

روایت شورای‌آتلانتیک از توان پدافندی ایران 

 اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک در تحلیلی که به تازگی منتشر شده، نوشت که اقدامات خرابکارانه احتمالی رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران تاثیر چندانی در متوقف کردن برنامه هسته‌ای کشورمان ندارد. در این تحلیل آمده: با توجه به اینکه در هفته‌های گذشته مقامات کنونی و پیشین اسرائیل بر لزوم آمادگی جهت حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران تاکید کرده‌اند. واضح است که اسرائیل بر اساس سیاست‌های خود قصد دارد به مقابله با ایران بپردازد و جلوی پیشرفت‌های هسته‌ای این کشور را بگیرد و به جو بایدن درخصوص اهمیت اتخاذ گام‌های عملی علیه برنامه هسته‌ای ایران پیغام بفرستد. اما مشکلات بسیاری در انجام چنین عملیات نظامی وجود دارد به ویژه اینکه ایران از پدافند زمین به هوای قدرتمند برخوردار است.

این اندیشکده در تحلیل خود تاسیسات هسته‌ای ایران را بسیار محافظت شده توصیف کرد و نوشت که ایران به حمله علیه خاکش پاسخ خواهد داد و به سیاست‌مداران اسرائیلی هشدار داد که با طرح حمله نظامی علیه ایران دست به قماری می‌زنند که برای آنها بسیار خطرناک خواهد بود و تنها برنامه هسته‌ای ایران را به تاخیر می‌اندازد.

رژیم صهیونیستی به قدری از شکل‌گیری هر گونه توافقی در وین نگران است که نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم، رئیس موساد و وزیر جنگ خود را پیش از مذاکرات راهی واشنگتن کرد تا مقامات آمریکایی را به اتخاذ مواضع سخت گیرانه‌تری در مذاکرات غیرمستقیم با ایران ترغیب کنند. این اقدام بنت چند سال قبل نیز توسط نتانیاهو نیز انجام شده و شکست خورده بود.

در مارس ۲۰۱۵، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به واشنگتن سفر کرد تا باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا را از توافق هسته ای با ایران منصرف کند، نتانیاهو در یک سخنرانی در جلسه مشترک کنگره، با بیان سخنانی خیالی به ایران هراسی پرداخت و نسبت به تکرار هولوکاست هشدار داد، اما نتانیاهو نتوانست مانع از امضای توافق شود.

علاوه بر این رژیم اشغالگر قدس نگران بهبود روابط ایران با کشور های منطقه است. چرا که دیپلماسی پرتحرک جمهوری اسلامی طی ماه‌های اخیر به ویژه سیاست دولت سیزدهم در تقویت و تحکیم روابط و  گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری با همسایگان در حال ایجاد فضایی امن در منطقه است که با توافق هسته‌ای تقویت خواهد شد و مطلوب رژیم صهیونیستی نیست و چراکه جمهوری اسلامی با تغییر معادلات منطقه به سمت نوعی همگرایی در حرکت است.

این رژیم در قالب پروژه عادی‌سازی روابط با اعراب، در سال‌های اخیر تلاش کرده دوقطبی‌های بیشتری در منطقه ایجاد کند، و به همین دلیل از جهات مختلف نگران است و تحت فشار قرار گرفته است. رژیم صهیونیستی توافق هسته ای قدرت های جهانی با ایران را در تضاد با منافع خود می داند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    پس معلوم شد این برجام بر زیان اسرائیل بوده که ترامپ احمق و ان منافق در مجلس ایران ان را اتیش زدند خدا به کسانی که برجام را نابود کردن و اتیش زدن مرگ دهد مخصوصا ان ترامپ بی شرف مرگ بر امریکا
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    مگه ما اجازه میدیم اونا گنبد اهنین دارن ماهم باور داریم
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس