واکنش آمریکا به پرتاب موفق ماهواره‌بر سیمرغ

از آغاز به کار دولت سیزدهم، دیپلماسی اقتدار با بهره مندی از ظرفیت های گوناگون و متنوع کشورمان، به صورت جدی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

سرویس سیاست مشرق - تجربه ثابت کرده است که در دنیایی که قانون جنگل بر آن حاکم است، باید با زبان اقتدار در عرصه بین المللی حضور یافت.

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون- فارغ از اینکه کدام دولت روی کار بوده است- همواره «میدان» در خدمت «دیپلماسی» بوده است.

برای نمونه در دولت قبل، سربازان حاج قاسم و دلاورمردان مدافع حرم، با شکستن کمر داعش و نواختن سیلی بر گوش آمریکا، تروئیکای اروپا و حکام مرتجع منطقه، دست تیم مذاکره کننده در مذاکرات هسته ای را پُر کرده و از قرارگرفتن ایران در موضع ضعف جلوگیری کردند. در هفته های اخیر نیز رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷ دقیقا در همین راستا انجام شد.

نظام سلطه همواره در پی آن است تا با برتری در عرصه های مختلف علمی و نظامی و صنعتی و با تقسیم بندی جهان به «کشورهای سلطه گر-کشورهای سلطه پذیر»، برای دیگر کشورها تعیین تکلیف کرده و رفتار «ارباب-رعیتی» با ملت ها و دولت های دیگر داشته باشد.

با توجه به این مسئله، از آغاز به کار دولت سیزدهم، دیپلماسی اقتدار با بهره مندی از ظرفیت های گوناگون و متنوع کشورمان، به صورت جدی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

در همین راستا همزمان با مذاکرات وین، در روزهای گذشته ماهواره بر سیمرغ، ۳ محموله تحقیقاتی را به فضا پرتاب کرد. پس از پرتاب موفق ماهواره بر سیمرغ، «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرام خود نوشت: دقیقا یک ماه قبل، اولین جلسه شورای عالی فضایی با حضور رییس محترم جمهور بعد از یازده سال برگزار شد.  یکی از مصوبات جلسه، تثبیت فناوری تزریق ماهواره در لایه لئو تا پایان سال ۱۴۰۱ بود. مسیر سختی  که امروز اولین مرحله آن با دستان پرتوان متخصصان صنعت فضایی کشور رقم خورد.

گزینه های روی میز «دیپلماسی اقتدار» / از «ماهواره بر سیمرغ» تا «شبیه سازی حمله به دیمونا»

با اینکه فعالین و رسانه های اصلاح طلب مدعی بودند که در دولت سیزدهم و همزمان با مذاکرات، دیگر خبری از پرتاب موشک و ماهواره نخواهد بود، در روزهای گذشته رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷ و پرتاب ماهواره بر سیمرغ با موفقیت انجام شد. این رزمایش و پرتاب ماهواره، بازتاب بسیار گسترده ای در رسانه های جهان داشت.

متاسفانه در دولت قبل به مدت ۸ سال همه امور کشور به مذاکره و نشست و برخاست با مقامات غربی گره خورد و همین مسئله، علاوه بر شرطی سازی اقتصاد و کاهش ارزش پول ملی، موجب اخلال و کندشدن حرکت در حوزه های قدرت ساز و از جمله صنعت فضایی شد.

بر همین اساس با آغاز به کار دولت سیزدهم تاکید شد که معیشت مردم و اقتصاد کشور به مذاکرات هسته ای گره نخواهد خورد و در حوزه هایی از جمله صنعت فضایی نیز تغییرات قابل توجهی رخ داد.

مجموعه رفتار ایران در ماههای اخیر در حوزه میدان و دیپلماسی و از میز مذاکره تا پرتاب ماهواره، پالس اقتدار و قدرت به طرف خارجی ارسال کرد. بر همین اساس در روزهای اخیر مقامات صهیونیستی و آمریکایی بیش از پیش بر توانمندی ایران و ناتوانی خود اذعان کرده اند. برای نمونه،   «دانیل فریدمن» وزیر پیشین دادگستری اسرائیل در روزهای گذشته گفت «حمله نظامی به ایران مثل کوبیدن سر به دیوار است». در روزهای گذشته ژنرال «کنت مک‌کنزی» فرمانده نیروهای تروریستی سنتکام نیز در اظهارنظری گفت: «ایرانی ها در حمله به عین الاسد، هرجایی را خواستند زدند».

همچنین اخیرا «جک کین» ژنرال بازنشسته آمریکایی در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت:‌ «دولت آمریکا نسبت به دولت ایران برای حصول توافق مشتاق‌تر است و این بخشی از مشکل است...ایرانی‌ها قرار نیست نرمش چندانی داشته باشند...ایرانی‌ها این را می‌خواهند که کل تحریم‌ها لغو شوند و این چیزی است که از سوی آن‌ها روی میز است.»

گزینه های روی میز «دیپلماسی اقتدار» / از «ماهواره بر سیمرغ» تا «شبیه سازی حمله به دیمونا»

یکی از فعالین رسانه ای در روزهای گذشته در مطلبی نوشته بود: «معلوم است تمرین نابودی تاسیسات دیمونا با موشک‌های نقطه‌زن، چه ولوله‌ای در تل‌آویو برپا می‌کند. اهل دقت می‌فهمند موشک‌های فوق‌مدرن که کابوسی برای هر دشمن است، در دوران تحریم مطلق ساخته شد وحاشیه امنیت آمریکا و اسرائیل را نابود کرد. این روند تولید و کاربست قدرت، شاخص «عقلانیت انقلابی» در بُردار پیشرفت تمدنی است و صهیونیست‌ها، عزم و تدبیر درهم تنیده سرداران ایرانی را می‌شناسند». 

گزینه های روی میز «دیپلماسی اقتدار» / از «ماهواره بر سیمرغ» تا «شبیه سازی حمله به دیمونا»

اکنون گزینه های روی میز «دیپلماسی اقتدار»، دشمن را در موضع ضعف و انفعال قرار داده است. این جمهوری اسلامی ایران است که ابتکار عمل را در دست گرفته و دشمن را سردرگم کرده است، دشمن نه قادر است که صنعت هسته ای را متوقف کند و نه قادر به مقابله با صنعت فضایی ایران است. دیپلماسی منطقه ای نیز با شتاب در حال حرکت است و موشک های ایران نیز برای دفاع از مردم عزیز ایران، آماده است و به قول سرلشکر سلامی «فقط کافی است زاویه موشک ها را تغییر دهیم».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    9 46
    - نتيجه ى تقواى الهى در اين جهان، دور ماندن از قهر الهى در قيامت است. «يتّقى بوجهه» - يكى از شكنجه هاى مجرمان، شنيدن سخنان تحقيرآميز است. «قيل للظالمين» - آن چه انسان را در قيامت گرفتار مى كند گناهانى است كه آگاهانه انجام داده است. «تكسِبون» - تاريخ پر عبرت كفّار و طاغوت هاى گذشته، درس عبرتى براى آيندگان است. «مِن قبلهم» - دست خداوند در كيفر مجرمان باز است و مى تواند از راه هاى پيش بينى نشده آنان را عذاب كند. «من حيث لا يشعرون» - همه ى كيفرها به قيامت موكول نمى شود. «الخزى فى الحياة الدنيا» - عذاب قيامت، سخت تر و مداوم تر است. «لعذاب الاخرة اكبر» - كفّار و تكذيب كنندگان سختى قيامت را نمى دانند كه چنين عمل مى كنند. «لَوْ كانوا يعلمون»
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      0 0
      جلسه تفسیر قرآنه یا درس اخلاق؟
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      5 0
      بارها در قرآن خداوند تاکید کرده که با دشمنانتان دوستی نکنید
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      6 0
      به هیچ وجه نباید بار دیگر پروتکل الحاقی را بذیریم حتی اگر تحریمها برداشته نشود.اگر اندکی صبر شود و تحریمها هم خنثی شود غربیها برای اجرای برجام التماس خواهند کرد و در آنموقع ما باید خود را نبازیم و هرگز زیر بار روتکل الحاقی نرویم. برای غربیهای زیاده خواه همان پادمان کافیست
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    6 33
    - نتيجه ى تقواى الهى در اين جهان، دور ماندن از قهر الهى در قيامت است. «يتّقى بوجهه» - يكى از شكنجه هاى مجرمان، شنيدن سخنان تحقيرآميز است. «قيل للظالمين»
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    36 7
    طرحی که موفق نشد
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    29 23
    شما اگه بلد بودین ماهواره درست کنید وتو مدار قرار بدید که دنبال جنگ وخون ریزی نبودید.
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      11 41
      اگر موفق نشده بودند امثال شما مغزهای کوچک غربگدا اینقدر نمی سوختید که در فضای مجازی به ماهواره بر سیمرغ فحاشی کنید ، خون ریز هم ارباب شما ها آمریکا شیطان بزرگ است
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      12 63
      ما دنبال جنگ و خونریزی هستیم؟؟!! یعنی ایران داعش رو درست کرد و دهها هزار مسلمان سوریه و عراق رو سر برید یا آمریکا و انگلیس و فرانسه و اسرائیل و ترکیه و عربستان؟ ایران طالبان را در افغانستان درست کرد یا آمریکا و انگلیس؟ ایران روی سر مردم عراق و افغانستان بمب های 10 تنی انداخت و هزاران نفر را کشت یا آمریکا؟ از نوروز 1394 یعنی از 7 سال پیش ایران به یمن حمله کرد و خونریزی کرد یا آمریکا و عربستان و امارات؟ شما تقصیر نداری که مسبب این جنگ ها و آدمکشی ها را ایران میدانی. این نظر شما نشانگر قدرت تبلیغاتی مزدوران ماهواره ای غرب و شبکه های اجتماعی آنها مثل تلگرام است. با تبلیغات پرفشار هر دروغی را توی حلق مردم فرو می کنند.
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      37 3
      ۱۰:۴۳ هرهر هر خندیدم چه منطق واستدلالی همون لال بمونی بهتره.
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      4 0
      اربا تو دنبال جنگ و خونریزیه. وگرنه ما فقط در جایگاه دفاع هستیم
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      3 0
      الهه جنگ آمریکاست که امثال تو به طرفش سجده می کنید
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    10 45
    ایران مقتدر که‌ دوران انفعال راپشت سر گذاشته
  • مهدی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    9 24
    خواهشا این پیام رو به مطهری واداده بگید که میگفت دیگ نه موشکی تست میشه نه ماهواره ای پرتاب میشه. خیلی وقیح هستند این جماعت
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    12 3
    اگر چه اعلام شده که پرتاب موشک ماهواره بر موفقیت‌آمیز بوده، اما هیچ
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      9 0
      اگر صد بار هم پرتاب بشه و موفقیت آمیز نشه، بالاخره یه روز میشه. اینو بدون. از نظر غربگداها ، عدم موفقیت در غرب و تکرارش نشونه تلاش و کوشش هستش و در ایران نشونه ضعف و ناتوانی...
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      0 3
      این دلیل بر موفقیت امیز بودن نیست
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    3 0
    جانم فدای جمهوری اسلامی ایران
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      3 0
      انشالله
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    5 0
    همه منتظر هستند تا ایران جواب سیلی لاذقیه را بدهد . نباید بی غیرت بود
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 0
    احسنت به دانشمندان ایرانی
  • حمید IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 0
    موشک هوا کنید
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 6
    الان ۲۰ ساله از دوره احمدی نژاد میگذره و داریم همون محموله فضایی که احتمالا ماهواره های ده کیلویی که فناوریش مال ۱۵۰ سال قبله به فضا میفرستیم.مطمینم ناسا ۲۰ سال دیگه سفر فضایی به مریخ رو هم راه اندازی میکنه و شما ملت رو با همین این ماهواره ها دلخوش میکنین.
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      1 0
      دایی جون فناوری های سطح بالا یه هویی بدست نمیاد مثل فناوری فضایی ، هسته ایی ، ساخت هواپیما و ... . باید به همین شیوه به آن رسید. این فناوری هم از جایی نمیشه وارد کرد یعنی نمیدن. خب حالا شما می فرمایید چکار کنن؟
    • DE ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      0 0
      من هم مطمئن هستم تا ۳۰ سال آینده عموریکات هنوز عرضه خاموس کردن آتش در شهرهای خودش را ندارد و فقط آش نشان های امریکایی باید مردم را فراری بدهند که در آتش نسوزن مریخ رفتن پیش کش. امریکا تا ۱۰۰۰ سال دیگر هم نمیتواند جلوی آتش و طوفان و سیل را بگیرد زلزله هم بیخیال غربگداهای بدبخت باید برید آتش های امریکا را با سطل آب خاموش کنید. امریکا در علم آتش بپا کردن و جنایت و غا رت تو کشت کشتار انسانها استاد ولی در خاموش کردن آتش از زیمبابوه و رودزیا و گابون عقب تره.
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      0 0
      جناب 54 13 فرمایش شما درست است منتها منظور حقیر اینه که اونا کوچکترین پیشرفت علمی بدست میارن دو ماه بعدش توی عرصه عمل اجرایی و چندین دستگاه ازش درست میکنن ولی ما از دوره احمدی نژاد همین دست ماهواره ها رو داریم میبینیم دریغ از کوچکترین قدم رو به جلو.بنا بود سال 1404 انسان بفرستیم فضا در حالی که اوضاع رو میبینیم.
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      0 0
      جواب دوست عزیز ۱۲ ۱۹ برادر عزیز من قبول دارم آمریکا جنایتکاره و زور میگه و ام الفساده ولی من میگم چرا ایران سرعت پیشرفتش کم شده چون دوست دارم در عرصه علم که قطعا زمینه ساز پیروزی اقتصادی و نظامی و سیاسی هم هست در برابر آمریکا دستش خالی نباشه.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 3
    کاش همه چیز مثل افکار شما ساده و رویایی بود.فکر می کنید همه چیز اینقدر ساده است؟ اگر اسرائیل دیوانه شود و با بمب اتم به شهرهای ایران حمله کند چه می شود؟
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      3 1
      اسراییل خیلی کمتر از آنی است که می بینی
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      0 0
      خوب ما هم پاسخ اتمی میدیم
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    3 0
    من نمی دونم این اطلاح طلب ها (البته تندروهاش و فاسداش و وطن فروش هاش ) چه از جون این مردم می خوان . ای مفسدان اقتصادی دست از سر مردم بردارید.
  • DE ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 1
    یکم خفه شو مشرق
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      1 0
      دقیقا
    • خودت IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      1 1
      خودت خفه شو
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      0 1
      خفه شدشم موجوده دادیم دست مصی وز وز برو ازش بگیر!!!!!!!
    • DE ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      0 1
      همسایه ما رفته بود رستوران ایتالیایی ها اشتباهی یک قاشق پپرونی قرمز شدیدا تند خورده بود فکر کرده بود رب گوجه است تا یک هفته میسوخت حالا این یارو که به مشرق توهین کرده احتمالا یک سطل پپرونی خورده .ماههاست داره میسوزه اومده اینجا دنبال کپسول آتش نشانی خخخخ
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 0
    فعلا عمليات نظامى محور اصلى عمليات سرنگونى دولتهاى متخاصم براى امريكا نيست وبه جايش جنگهاى تركيبى مانند مالى بانكى سياسى روانى قانونى سايبرى فناورى و ٠٠٠ به كارميگيردً
  • Nasr IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    خداکنه هرچی صلاحه مردم و جامعه ماست همون بشه
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    درود بر دانشمندان ایرانی
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      0 0
      دانشمند واقعی هر کشوری افتخار آن کشورند نه دانشمندان با مدرک افتخاری
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    افتخار یک مملکت به موشک هواکردن هم است
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    افتخار یک مملکت به موشک هواکردن نیست ؟؟؟
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      0 0
      افتخار یک مملکت به موشک هواکردن هم هست
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    افتخار یک مملکت فقط به موشک هواکردن نیست
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      0 0
      افتخار است
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 0
    موشک هوا کردن خوب است زمانی که مردم از نظر اقتصادی در رنج و مشقت نباشند
  • SE ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    کی میرسه اون روزی که شماها بفهمید بزرگترین برگ برنده نظام رضایت و همراه کردن تمام اقشار با خودشه
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    مهم اينست كه كنار ميز مذاكره نشسته ايد ونميشود جاى ديگرى برويد وتا چنين با شد طرف دلواپسى ندارد
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    0 0
    روی دهانه های خروج اتش هر موشک .بنویسید غرب زده نوکر کدخدا.وطن فروش چون شلیک این موشکها فبل از هراس دشمن انجای نوکرانش در ایران را می سوزونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس