کد خبر 1320182
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
پارلمان عراق هفتم اکتبر منحل می‌شود

رسانه‌های عراقی با انتشار سندی ، اعلام کردند که «محمود المشهدانی» رئیس سنی نخستین نشست پارلمان جدید عراق معرفی شد.

به گزارش مشرق، امروز پنجشنبه (۳۰ دسامبر)، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق طی حکمی از نمایندگان جدید پارلمان خواست تا نخستین نشست خود را ۱۰ روز دیگر در نُهم ژانویه ۲۰۲۲ برگزار کنند.

پس از این خبر، رسانه‌های عراقی با انتشار سندی، اعلام کردند که «محمود المشهدانی» از نمایندگان پیروز این دور از انتخابات، رئیس سِنّی پارلمان آتی خواهد بود و ریاست نخستین جلسه پارلمان را برعهده خواهد داشت.

تعیین رئیس سِنی نخستین جلسه پارلمان جدید عراق

المشهدانی ۷۳ ساله از ائتلاف عزم متولد ۱۹۴۸ است و در دومین دوره پارلمان عراق از ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹، ریاست پارلمان عراق را برعهده داشت.

المشهدانی در انتخابات پارلمانی عراق، به عنوان نماینده بغداد از ائتلاف عزم پیروز شد. وی متولد ۱۹۴۸ است و ۷۳ سال سن دارد و در دومین دوره پارلمان عراق از ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ ریاست پارلمان عراق را برعهده داشت. 

بنا بر قانون اساسی عراق، نخستین جلسه پارلمان به ریاست نماینده‌ای که از نظر سِنی از همه بزرگتر است، برگزار می‌شود.در این جلسه، رئیس و دو معاون وی انتخاب خواهند شد. رئیس پارلمان عراق می‌بایست، رأی اکثریت مطلق پارلمان یعنی رأی بیش از نیمی از اعضای پارلمان را کسب کند به عبارت دیگر برای پارلمان با ۳۲۹ کرسی، دست‌کم ۱۶۵ نفر باید به او رأی مثبت بدهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس