کد خبر 1320950
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
اومیکرون آغاز سال نو را به کام اروپا تلخ کرد/ ثبت جدیدترین آمارهای کرونایی

اومیکرون در شب سال نوی میلادی هم رکوردهای جدیدی را در بسیاری کشورها ثبت کرده و با شیوعی افسارگسیخته منجر به لغو بسیاری از جشن‌ها و مراسم‌های سنتی شد.

به گزارش مشرق، اروپا در حالی اولین روز سال میلادی را سپری کرد که به دلیل شیوع گسترده کرونا بسیاری از جشن های سال نوی میلادی در کشورها لغو شد و محدودیت های شدیدی بر اکثر مناطق حکمفرما بود.

افزایش شاخص ابتلا به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان در عرض ۲۴ ساعت ۲۶۳۹۲ مورد ابتلای جدید به کرونا را ثبت کرد و از افزایش شاخص ابتلای هفتگی به کرونا در سومین روز متوالی خبر داد.

این نهاد بهداشتی در آلمان شاخص ابتلای هفتگی به ازای هر ۱۰۰ هزر نفر را در صبح شنبه ۲۲۰.۳ اعلام کرد که روز قبل از آن این شاخص ۲۱۴.۹ بود. همچنین در عرض ۲۴ ساعت در این کشور ۱۸۴ نفر دیگر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

پیام های کرونایی مقامات اروپا به مناسبت سال نوی میلادی

مقامات اروپایی هم به مناسبت سال نوی میلادی پیام های کرونایی گوناگونی را منتشر کردند.

"کارل لایترباخ"، وزیر بهداشت آلمان در پیامی درباره شرایط در آینده ابراز خوش بینی کرده و اعلام کرد که برای سال جاری میلادی چراغ پایان تونل روشن است.

وی تاکیر کرد که سویه اومیکرون یک بار دیگر یک چالش سخت را به نمایش می گذارد، اما این طور به نظر می رسد که این گونه خطر کم تری نسبت به سویه دلتا ایجاد می کند.

"امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه هم در سخنرانی شب سال نوی میلادی خود مردم کشورش را به آمادگی برای سختی های بیشتر دعوت کرده و هم زمان درباره آینده ابراز خوش بینی کرد.

وی تاکید کرد : هفته های آینده سخت خواهند بود و همه ما این را می دانیم. ویروس در حال گردش است و بیشتر هم خواهد شد.

وی با اشاره به تشدید محدودیت ها در سال آینده در عین حال گفت: ما به آینده کاملا خوش بین هستیم و سال ۲۰۲۲ می تواند سال پایان همه گیری کرونا باشد. وی مجددا از افراد واکسینه نشده در کشور خواست واکسینه شوند.

"سرجیو ماتارلا"، زئیس جمهور ایتالیا هم با وجود آمارهای روزافزون کرونا در سخنرانی خود به مناسبت سال نوی میلادی درباره آینده ابراز خوش بینی کرده و هم زمان از شهروندان خواست خود را واکسینه کنند. تا پایان سال ۲۰۲۱ در ایتالیا ۸۱.۵ درصد شهروندان حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرند.

رکورد جدید ابتلای روزانه به کرونا در ایتالیا

در ایتالیا هم شمار مبتلایان جدید به کرونا در شب سال نوی میلادی رکورد جدیدی را ثبت کرد و نهادهای بهداشتی از ۱۴۴ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر دادند و در عرض ۲۴ ساعت ۱۵۵ نفر دیگر هم در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

ایتالیا، مالت و کانادا در لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان

کشورهای ایتالیا، مالت و کانادا از روز شنبه در لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان قرار گرفته و قواعد بسیار سخت گیرانه ای علیه این کشورها ثبت شد.

بر اساس قواع آلمان کسی که ازیک منطقه پر خطر کرونایی به آلمان سفر می کند و کاملا واکسینه نشده و یا از کرونا بهبود نیافته است، باید به مدت ۱۰ روز در قرنطینه قرار گرفته و حداقل ۵ روز بعد از قرنطینه می تواند با یک تست منفی از قرنطینه خارج شود.

رکوردهای ابتلای روزانه در انگلیس و پرتغال هم شکسته شد

کشرهای پرتغال و انگلیس هم رکوردهای جدیدی را در موارد ابتلای روزانه ثبت کردند.

غلبه اومیکرون در پرتغال

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی، در پرتغال در شب سال نوی میلادی ۳۰۸۲۹ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شد که رکوردی بی سابقه بوده و ۸۳ درصد آن به سویه اومیکرون مربوط می شده است. ۱۸ مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا هم در این مدت در این کشور ثبت شد. کشور پرتغال با حدود ۸۷ درصد واکسیناسیون بالاترین نرخ واکسن در دنیا را دارد.

انگلیس هم با ثبت ۱۸۹۸۴۶ مورد ابتلای جدید به کرونا رکورد جدیدی را در این زمینه کسب کرد.

۲۰۳ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا در انگلیس جان خود را از دست دادند. شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان های انگلیس هم به ۱۲۳۹۵ نفر رسید که افزایش ۶۸ درصدی در مقایسه با هفته پیش را نشان می دهد.

بسیاری کارکنان بهداشتی در انگلیس به قرنطینه رفته اند

در انگلیس شمار کارکنان بیمارستانی که به دلیل ویروس کرونا کار خود را تعطیل کرده ند در عرض یک ماه دوبرابر شده است. بر اساس آمار ارائه شده توسط سرویس بهداشت NHS انگلیس از ۲۶ دسامبر بیش از ۲۴ هزار شاغل در بیمارستان ها به دلیل ابتلا یا ارتباط با فرد کرونایی به قرنطینه رفتند. این در حالی است که در اواخر نوامبر تعداد این افراد کم تر از ۱۲ هزار نفر بود.

این تحولات سیستم بهداشت و درمان انگلیس را تحت فشار قرار داده چرا که هم زمان تعداد پذیرش بیمارستان ها هم بیشتر شده است. بر اساس آمارهای منتشر شده از چهارشنبه ۱۱۸۹۸ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان های انگلیس بستری هستند که افزایش ۴۰ درصدی در عرض یک هفته و بیش از هر زمان دیگری از اوایل مارس گذشته بوده است.

دوران قرنطینه بیماران در سوئیس کم می شود

کشور سوئیس هم برای مبارزه با مسئله کمبود پرسنل، قواعد جدیدی را برای قرنطینه بعد از ابتلا و یا ارتباط با افراد مبتلا به کرونا در دستور کار قرار داده است.

بر این اساس افراد واکسینه نشده که با فرد مبتلا به کرونا ارتباط برقرار می کنند به جای ۱۰ روز تنها ۷ روز در قرنطینه قرار گیرند.

غلبه اومیکرون در سوئیس

در کشور سوئیس هم اومیکرون به ویروس غالب تبدیل شده است. نرخ واکسیناسیون در این کشور با ۶۷ درصد در مقایسه با دیگر کشورهای غرب اروپا پایین است. دولت از ۱۷ دسامبر برای مهار کرونا محدودیت های جدیدی را در دستور کار قرار داده است.

اومیکرون در فرانسه هم غالب شد

فرانسه هم در شرایط بسیارسخت کرونایی از سال ۲۰۲۲ استقبال کرد. آتش بازی سنتی و با شکوه در پاریس و برخی جشن ها در شاندلیزه لغو شد.

بیمارستان ها در پایتخت فرانسه هم ملزم شده اند جایگاه های بیشتری را در بخش های مراقبت های ویژه برای شمار روزافزون بیماران سخت کرونایی باز کنند. برای این منظور باید برخی عمل های غیر ضروری به تاخیر بیفتد.

نرخ مبتلایان جدید به کرونا در پاریس هم مرتبا در حال افزایش است و نرخ ابتلا برای گروه های سنی زیر ۶۵ سال در عرض یک هفته دو برابر شده است.

شاخص مبتلایان هفتگی به کرونا در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در فرانسه به ۱.۰۵۰ رسیده است و این کشور اخیرا با ثبت ۲۰۸ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا بالاترین نرخ ابتلای روزانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر را ثبت کرده است.

ویروس جهش یافته اومیکرون در فرانسه هم به ویروس غالب تبدیل شده و نهادهای رسمی بهداشتی در این کشور اعلام کردند که ۶۲.۴ درصد موارد مثبت ابتلا به کرونا در این کشور به سویه جدید این ویروس مربوط می شود.

رکورد جدید کرونایی در اسپانیا

با وجود اینکه در اسپانیا حدود ۸۰ درصد علیه کرونا واکسینه شده اند اما این کشور بالاترین نرخ ابتلای هفتگی به کرونا در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر را ثبت کرده و این شاخص به ۱.۰۸۶ رسیده و برای اولین بار از مرز هزار نفر عبور کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس