کد خبر 1319779
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
گانتس و عباس؛ چه دادند و چه گرفتند؟

به دنبال دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با وزیر جنگ اسرائیل، اعلام شده که گانتس یک سری تسهیلات به فلسطینی ها ارائه کرده، اما آیا محمود عباس هم امتیازی داده است؟

به گزارش مشرق، در گزارش های رسانه ای آمده است که در توافق تازه‌ میان دو طرف، اقدام هایی مانند انتقال مالیات به تشکیلات خودگردان و اعطای مجوز به بازرگانان و مقامات فلسطینی به محمود عباس وعده شده است.

اسکای نیوز عربی، نوشته است "بنی گانتس وزیر دفاع صهیونیستی روز چهارشنبه پس از دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که اولین دیدار محمود عباس با یک مقام صهیونستی در اسرائیل از سال ۲۰۱۰ به این سو است، مجموعه‌ای از اقدامات را با هدف بهبود روابط با فلسطینی‌ها اتخاذ کرد. "

محمود عباس عصر سه‌شنبه میهمان بنی‌گانتس در منزل وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بود، دیداری که با واکنش های تند و منفی گروه ها و جریان های  فلسطینی روبه رو شد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی گفته، این اقدام‌ها انتقال پرداخت مالیات به تشکیلات خودگردان فلسطین، اعطای صدها مجوز به بازرگانان و مقامات برجسته فلسطینی و همچنین تایید وضعیت اقامت هزاران فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه را شامل می‌شود.

به نوشته اسکای نیوز عربی، رژیم صهیونیستی، صدها میلیون دلار مالیات از طرف تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان بخشی از قراردادهای صلح موقت امضا شده در دهه ۱۹۹۰ دریافت می کند.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی همچنین با اعطای اقامت به حدود ۹ هزار و ۵۰۰ فلسطینی موافقت کرده است.

این رژیم در اکتبر گذشته هم به حدود چهار هزار فلسطینی وضعیت قانونی اعطا کرد.

در این گزارش ها اما هیچ اشاره ای به امتیازات احتمالی که محمود عباس به گانتس داده، نشده است.

در مقابل، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را خنجری به انتفاضه ملت فلسطین دانست.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس در توییت خود نوشت: دیدار محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان با بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی محکوم و اقدامی مردود از جانب همه چهره های مهین پرست است و نوعی انحراف از روحیه ملی ملت فلسطین به شمار می رود.

او تاکید کرد همزمانی این دیدار با حمله شهرک نشینان به فلسطینی ها در کرانه باختری بر شدت این جنایت رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین می افزاید و خنجری به انتفاضه در کرانه باختری اشغالی به شمار می رود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس