حدود ۱۰۰ هزار واحد نظامی روس در مرز اوکراین مستقر هستند

وزیر دفاع اوکراین با ادعای افزایش مجدد نیروهای نظامی روسیه در مرز با کشورش، مدعی شد که حدود ۱۰۰ هزار واحد نظامی روس در مرز اوکراین مستقر هستند.

به گزارش مشرق، «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین طی مصاحبه‌ای با روزنامه پولیتیکو با ادعای اینکه پس از دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن رؤسای جمهور روسیه و آمریکا، مسکو تعداد نیروهای بیشتری به مرز اوکراین اعزام کرده‌ است، گفت: اکنون در مرز اوکراین حدود ۱۰۰ هزار واحد نظامی روس مستقر هستند.

رزنیکوف افزود: اقدام به اشغال برای هر دو طرف فاجعه‌بار خواهد بود. در این صورت هر دو طرف تلفات سنگینی متحمل خواهند شد که احتمال آواره و پناهجو شدن ۵ میلیون اوکراینی در این حادثه وجود دارد. ۱۵ نیروگاه هسته‌ای در کشور نیز در معرض تهدید قرار خواهند گرفت.

وزیر دفاع اوکراین با تکرار مواضع روسیه هراسانه کشورش ادعا کرد که برای پوتین، اوکراین هدف نهایی نیست. وی مدعی شد که اگر جنگ آغاز شود به اروپا نیز سرایت خواهد کرد!

لازم به ذکر است، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه طی تماسی ویدئویی با «جو بایدن» همتای آمریکایی اش، این مسئله را مشخص کرده است که نظامیان روسیه که نزدیک مرزهای این کشور با اوکراین و داخل خاک روسیه هستند، تهدیدی برای هیچ کسی محسوب نمی‌شوند.

وی همچنین در تشریح تماس رؤسای جمهور روسیه و آمریکا گفت که گفتگوی مذکور «محترمانه» بوده و «روایت های ترسناک و عجیب» که رسانه‌های آمریکایی به آن دامن می‌زنند، مبنی بر اینکه بایدن تلاش کرده است پوتین را «بترساند» صحت ندارد.

همچنین در میان مسائل مهم مطرح شده، مسئله «خطوط قرمز» مسکو نیز مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و پوتین تاکید کرد، این خطوط قرمز شامل گسترش ناتو به سمت شرق و همچنین ارسال و استقرار تسلیحات تهاجمی در کشورهای هم مرز با روسیه است.

سخنگوی کرملین در این باره گفت: از نظر مفهومی، این یک اختلاف بسیار جدی بین روسیه و ایالات متحده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    2 1
    خدا لعنت کند جورج سوروس صهیونیست را که با انقلابات رنگی نوکرهای صهیونیست را سر کار میاورد اوکراین رنگشون نارنجی بود برای ایران اول رنگ سبز را انتخاب کرد بعد رنگ بنفش را‌.یک مشت احمق از همه جا بیخبر هم تا هنوز سوت نزدی میدوند. کمربندشون باز میشه فقط باید دودستی شلوار خودشان را بگیرند نیافته. ما الان کلی غربگدای دست به شلوار داریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس