رئیس شورای فدراسیون: روسیه به اوکراین حمله نمی کند

رئیس شورای فدراسیون با رد ادعاهای برخی مقامها و رسانه های غربی درباره تهاجم احتمالی نیروهای روسیه به اوکراین اعلام کرد : روسیه به اوکراین حمله نخواهد کرد و عملیات نظامی علیه این کشور اجرا نمی کند.

به گزارش مشرق، ماتوینکو  امروز (دوشنبه) در گفت و گوی تلویزیونی با شبکه روسیه ۲۴ تصریح کرد: روسیه هیچ گونه عملیات نظامی علیه اوکراین تدارک نمی بیند.  

وی خاطرنشان کرد که مناقشه اوکراین یک مناقشه داخلی است که دولت اوکراین و مناطق دونتسک و لوگانسک، طرف های این مناقشه هستند.

رئیس شورای فدراسیون روسیه گفت: دولت اوکراین به هر گونه که می خواهد می تواند ساکنان مناطق دونتسک و لوگانسک را خطاب قرار دهد و آنها را تروریست و افراط گرا می خواند.

ماتویینکو اضافه کرد: اما ساکنان این مناطق اوکراین خواهان زندگی مسالمت آمیز هستند و جنگ و کشتار نمی خواهند.

وی با انتقاد از سیاست های اروپا در عرصه بین المللی ازجمله در قبال روسیه گفت: مهارت سیاسی سیاستمداران اروپایی کاهش یافته است و در کشورهای اروپایی سیاستمدارانی منصوب می شوند که در سیاست خارجی و امور دفاعی آگاهی ندارند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که بیش از ۱۰ هزار سرباز پس از یک ماه رزمایش در منطقه (نزدیک اوکراین) به پایگاه‌های دائمی خود در ناحیه نظامی جنوب بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، فرماندهی ناحیه نظامی جنوب ارتش روسیه نیز از بازگشت نیروها از تمرین نظامی در مناطق مختلف از جمله کریمه و روستوف به پایگاه‌های دائمی‌شان خبر داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای روسی تمرین «هماهنگ عملیاتی» یک ماهه خود را به پایان رساندند و بیش از ۱۰ هزار سرباز اکنون در حال بازگشت به پایگاه‌های خود هستند.

این اطلاعیه در حالی منتشر می‌شود که تنش‌ها بین مسکو و ناتو به علت افزایش نیروهای روسیه در مرز با اوکراین بالا گرفته است.  

رسانه‌ها و برخی از مقامات غربی بارها افزایش شمار سربازان روسی و ارسال تجهیزات نظامی به مناطق مرزی با اوکراین را گزارش کرده و مدعی آمادگی مسکو برای حمله به کیف در ماه ژانویه شدند.

مقامهای اوکراینی مدعی شده اند که ۱۲۲ هزار نظامی روسیه در ۲۰۰ کیلومتری مرز مشترک با این کشور هستند که این تعداد نیرو از چند هفته گذشته افزایش پیدا کرده درحالیکه کشورهای غربی و مقامات اوکراین مدعی هستند که روسیه به تجدید قوا برای انجام یک حمله قریب الوقوع ادامه می‌دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 1
    اشتباه می‌کند!! یانکی ها در هر صورت یه جنگ اونجا راه خواهند انداخت، تقصیرشم میندازن گردن روسیه و تحریمش میکنن، خوب چه بهتر که روسیه یه حمله غافلگیرانه بکنه و کل اوکراین رو بگیره، نتیجه همونه فقط حالا کل اوکراین در دست روسیه هست!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس