وزارت خارجه اوکراین: ادعای رئیس جمهور روسیه کذب است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به سخنان «ولادیمیر پوتین» درباره آمادهشدن اوکراین جهت حمله ای نظامی در دونباس، اعلام کرد که کی یف این اظهارات را تکذیب می کند.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، «اولگ نیکولنکو» سخنگوی وزارت خارجه اوکراین، اظهارات «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را مبنی بر اینکه مقامات اوکراینی در حال آماده‌سازی عملیات نظامی در دونباس هستند، رد کرد.

وی در این باره گفت: اظهارات رئیس‌جمهور روسیه درباره آماده‌ شدن ادعایی اوکراین برای «عملیات نظامی» در دونباس صحت ندارد. تلاش‌های مداوم رهبری اوکراین در راستای روند صلح، در درجه اول در قالب نرماندی، به وضوح تعهد اوکراین را به حل و فصل این مناقشه مسلحانه از طرق سیاسی و دیپلماتیک، نشان می‌دهد. رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین و هیئت ما در گروه تماس سه جانبه، کار بزرگی را برای دستیابی به ازسرگیری آتش بس انجام داده اند.

نیکولنکو همچنین افزود: ما از فدراسیون روسیه می خواهیم که تمرکزش را بر اجرای توافقات آتش بس و پایان درگیری مسلحانه بین المللی در شرق اوکراین بگذارد.

پوتین امروز در نشست سالانه مطبوعاتی خود با اشاره به اینکه احساس می کند اوکراین درصدد انجام عملیات نظامی است، گفت: سومین عملیات نظامی در اوکراین در حال آماده سازی برضد ما است و ما را تهدید می کنند که مداخله نکنید، ما باید پاسخ دهیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد احتمال حمله روسیه به اوکراین، گفت: روسیه هیچکس را تهدید نمی‌کند.

پوتین همچنین با یادآوری تاریخ در مورد اوکراین، گفت: آنها کشوری را ایجاد کردند که شامل سرزمین های تاریخی روسیه بود.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت که تنها راه حل ممکن درباره مسئله اوکراین پیمان مینسک است و اینکه کی یف به تعهدات این توافق پایبند باشد اما اوکراین نمی‌خواهد تعهداتش در این راستا را برآورده نماید.

درگیری های جاری در جنوب شرقی اوکراین، جایی که ارتش این کشور عملیات ویژه ای را علیه جمهوری های خودخوانده مردم «دونتسک» و «لوگانسک» در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد، منجر به کشته شدن هزاران نفر شده است.

قالب «نرماندی چهار» که شامل کشورهای روسیه، فرانسه، آلمان و اوکراین است، در ژوئن ۲۰۱۴ برای میانجیگری در مناقشه مذکور پس از اعلام استقلال مناطق دونتسک و لوگانسک (که با هم به نام «دونباس» شناخته می‌شوند) به دلیل آنچه کودتا در کی‌یف در فوریه همان سال، می‌دانستند، ایجاد شد.

علیرغم چندین توافق آتش بس که تحت قالب نرماندی به دست آمده است، درگیری ها در دونباس همچنان ادامه دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 1
    من: وزارت خارجه اوکراین غلط کرد!! اوکراین نوکر امریکا هست که فقط دروغ میگه و عین بچۀ کتک خورده هی گریه زاری میکنه از باباش یعنی امریکا کمک میخواد. ای خاااااک.........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس