روسیه نیروهای نظامی را پس از رزمایش نزدیک اوکراین به عقب برگرداند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بیش از ۱۰ هزار سرباز پس از یک ماه رزمایش در منطقه (نزدیک اوکراین) به پایگاه‌های دائمی خود در ناحیه نظامی جنوب بازگشتند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، فرماندهی ناحیه نظامی جنوب ارتش روسیه نیز روز شنبه از بازگشت نیروها از تمرین نظامی در مناطق مختلف از جمله کریمه و روستوف به پایگاه‌های دائمی‌شان خبر داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای روسی تمرین «هماهنگ عملیاتی» یک ماهه خود را به پایان رساندند و بیش از ۱۰ هزار سرباز اکنون در حال بازگشت به پایگاه‌های خود هستند.

این اطلاعیه در حالی منتشر می‌شود که تنش‌ها بین مسکو و ناتو به علت افزایش نیروهای روسیه در مرز با اوکراین بالا گرفته است.  

رسانه‌ها و برخی از مقامات غربی بارها افزایش شمار سربازان روسی و ارسال تجهیزات نظامی به مناطق مرزی با اوکراین را گزارش کرده و مدعی آمادگی مسکو برای حمله به کیف در ماه ژانویه شدند.

اوکراین تخمین می‌زند که ۱۲۲ هزار نظامی روسیه در ۲۰۰ کیلومتری مرز مشترک با این کشور هستند که این تعداد نیرو از چند هفته گذشته افزایش پیدا کرده درحالیکه کشورهای غربی و مقامات اوکراین مدعی هستند که روسیه به تجدید قوا برای انجام یک حمله قریب الوقوع ادامه می‌دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    2 0
    بر سر سرزمین‌ها با هم دعوا میکنید؟؟ در حالی همه سرزمین های انسانها جزء املاک شش دانگ امام زمان ع است.‌او داوزدهمین شوالیه عدالت، جانشین خدا بر روی کره زمین و دیگر سیاره های جهان هستی، حاکم تمدن های زمین و دیگر تمدن های موجود در کهکشانهای دیگر است. او فرزند زهرا س و مالک جانهای ما ایرانیان است.____تنها امید بشریت برای نجات از بردگی اشراف جهان.
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    1 0
    پوتین چموش بلخره تهدید انریکارو جدی گرف کرملین همیشه منفعتشو به دوستاش ترجیح داده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس