پوتین: الحاق کریمه به روسیه قبل از ۲۰۱۴ در دستور کار نبود

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که برای مسکو غیر ممکن بود که بعد از وقوع کودتای خونین سال ۲۰۱۴ در اوکراین، تحت حفاظت گرفتن کریمه را رد کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود در مسکو گفت که اتحاد مجدد کریمه با روسیه قبل از کودتا در اوکراین هرگز در دستور کار نبود.

بیشتر بخوانید:

کشورهای غربی روسیه را تهدید کردند

پوتین ضمن اشاره به این مسئله که پس از کودتا در اوکراین، برای روسیه غیرممکن بود که حفاظت از کریمه را رد نماید، گفت: تشدید اوضاع در سال ۲۰۱۴ شروع شد. پس از آنچه اتفاقی افتاد؟ یک کودتا آن هم از نوع خونینش. مردم کشته و سوزانده شدند.

بیشتر بخوانید:

رزمایش اوکراین با موشک‌های آمریکایی جاولین در مرز با روسیه

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: رئیس جمهور یانوکوویچ با همه چیز موافقت کرد و از کشورهای دیگر تضمین هایی برای حل مسالمت آمیز اوضاع دریافت کرد. چگونه می‌توانستیم تحت حفاظت گرفتن «سواستوپل» و «کریمه» را رد کنیم؟

وی همچنین با یادآوری تاریخ در مورد اوکراین، گفت: آنها کشوری را ایجاد کردند که شامل سرزمین های تاریخی روسیه بود.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت که تنها راه حل ممکن درباره مسئله اوکراین پیمان مینسک است و اینکه کی یف به تعهدات این توافق پایبند باشد، اما اوکراین نمی‌خواهد تعهداتش در این راستا را برآورده نماید.

درگیری های جاری در جنوب شرقی اوکراین، جایی که ارتش این کشور عملیات ویژه ای را علیه جمهوری های خودخوانده مردم «دونتسک» و «لوگانسک» در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد، منجر به کشته شدن هزاران نفر شده است.

قالب «نرماندی چهار» که شامل کشورهای روسیه، فرانسه، آلمان و اوکراین است، در ژوئن ۲۰۱۴ برای میانجیگری در مناقشه مذکور پس از اعلام استقلال مناطق دونتسک و لوگانسک (که با هم به نام «دونباس» شناخته می‌شوند) به دلیل آنچه کودتا در کی‌یف در فوریه همان سال، می‌دانستند، ایجاد شد.

علیرغم چندین توافق آتش بس که تحت قالب نرماندی به دست آمده است، درگیری ها در دونباس همچنان ادامه دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ناشناس IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    2 16
    آقای پوتین ، کدام اتحاد؟ تو کریمه را اشغال کرده ای , وباید آز آن خارج شی، آزادی کریمه از اشغال روسیه دیر و زود داره اما سوخت و سوز ندارد مثل آزادی قره باغ از اشغال ارمنی وحشی
    • محمد IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      3 0
      مردم کریمه خودشون به الحاق به روسیه رای دادن بعد تو چی میگی این وسط البته خودم از روسیه خوشم نمیاد ولی آدم نباید بی انصاف باشه
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    1 7
    مثل ارمنی ها ..که قره باغ اشغال کرده بودند ..روسیه هم مثل ارمنی ،..کریمه اشغال کرده
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    1 2
    بعضی ها نسخه فدرال برای ایران تجویز میکنن فدرالیسم یعنی همین جمهوری های دونباس و کریمه و ....
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    بعضیا خیلی نابینا جهل وفقط کرکورانه دیکتاتوری غرب راپیروی میکنند ومزدوری وحقارت براشون طبیعی وامری عادی شده .کریمه خاک روسیه است مال روسیه است خون واجداد روسیه است اینهمه حرف مفت زدن ودروغ های غرب راتکرارکردن جز اینکه طرف مزدور وخودفروخته باشه چیزدیگری معناپیدانمیکنه .بعضیا نمیدونن چی دارن میگن واقعا تعجب داره .کریمه خاک اجدادی ووطن اصیل روسیه است یعنی چی که بعضیا میگن لشغال کرده !!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس