کد خبر 1316887
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
مانور نظامی اوکراین با موشک‌های آمریکایی در منطقه درگیری با جدایی‌طلبان

شبکه تلویزیونی Dom اوکراین اعلام کرد همزمان با بالاگرفتن تنش‌ها با روسیه، نیروهای ارتش اوکراین تمرینات رزمی را با موشک‌های ضد تانک جاولین ساخت آمریکا در منطقه درگیری با جدایی طلبان در شرق اوکراین(دونباس) انجام داده‌اند.

به گزارش مشرق؛ به نقل از رویترز، اوکراین که به دنبال پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، از سال ۲۰۱۸ مجموعه‌ای از محموله‌های مهمات و موشک‌های جاولین آمریکا را دریافت کرده که انتقاد مسکو را به دنبال داشته است.

کی‌یف مسکو را به جمع آوری ده‌ها هزار نیرو برای آماده‌سازی برای حمله احتمالی متهم می‌کند و این نگرانی بوجود آمده که تنش در حال افزایش در منطقه دونباس شرقی اوکراین ممکن است به جنگ علنی بین همسایگان تبدیل شود. روسیه برنامه ریزی هرگونه حمله را رد می‌کند اما اوکراین و ایالات متحده را به رفتارهای بی ثبات کننده متهم می کند و به دنبال تضمین‌های امنیتی در برابر گسترش ناتو به شرق است. خبرگزاری اینترفاکس گزارش داده که روسیه تمرینات نظامی خود را در همین نزدیکی برگزار کرد. جنگنده‌های SU-۳۰ و بمب‌افکن‌های SU-۲۴ ناوگان دریای سیاه تمرینات سوخت‌گیری هوایی را بر فراز کریمه، شبه جزیره دریای سیاه که روسیه در سال ۲۰۱۴ از اوکراین ضمیمه کرد، انجام دادند.

اینترفاکس به نقل از ناوگان دریای سیاه روسیه اعلام کرد: این پروازها در آسمان کریمه انجام شد. به گفته این سازمان، حدود ۲۰ خلبان وظایف پروازی پیچیده‌ای را انجام دادند که شامل سوخت گیری در هوا در ارتفاعات بین ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ متر با سرعت حدود ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت بود.

اولکسی دانیلوف، مقام ارشد امنیتی اوکراین  گفت ۱۲۲۰۰۰ سرباز روسی در ۲۰۰ کیلومتری (۱۲۴ مایلی) مرز با اوکراین هستند. دانیلوف هفته گذشته به رویترز گفت که روسیه به حداقل ۵۰۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰۰ سرباز در مرز "برای تحت کنترل نگه داشتن اوضاع در صورت حمله" نیاز دارد. او همچنین گفت که روسیه می‌تواند تعداد سربازان خود را خیلی سریع و در هر لحظه افزایش دهد، اما برای آوردن نیروهای کافی به مرز برای انجام تهاجم به بیش از ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد.

اوکراین کانون رایزنی بین متحدان غربی و روسیه است از مسکو خواسته شده تا مذاکرات را در قالب فرمت نرماندی با حضور نمایندگان فرانسه، آلمان، روسیه و اوکراین آغاز کند. آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه گفت که گفتگو با مسکو چه در قالب نرماندی و چه از طریق گفتگو در شورای روسیه و ناتو ضروری است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    1 1
    «شبه جزیره دریای سیاه که روسیه در سال ۲۰۱۴ از اوکراین ضمیمه کرد،
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    2 1
    روس ها در عرض 2 ساعت میرسن کییف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس