انصارالله یمن، شهادت حسن ایرلو، سفیر ایران در یمن را تسلیت گفت

سخنگوی انصارالله و رئیس تیم مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن شهادت سفیرمان بر اثر ابتلا به کرونا را به دولت و ملت ایران و خانواده ایشان تسلیت و تعزیت گفت.

به گزارش مشرق، «محمد عبدالسلام»، سخنگوی انصارالله و رئیس تیم مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن شهادت سفیرمان بر اثر ابتلا به کرونا را به دولت و ملت ایران و خانواده ایشان تسلیت و تعزیت گفت و غفران الهی را برای ایشان مسئلت داشت.

کشور یمن , جمهوری اسلامی ایران , جنبش انصارالله یمن ,

«علی ظافر»، فعال رسانه‌ای و پژوهشگر یمنی نیز شهادت سفیرمان را تسلیت گفت و نوشت: «رحمت خداوند بر تو باد، تو برای ما یمنی‌ها، اهل و خویش بودی. افتخارت این است که تنها دیپلماتی بودی که زیر آتش جنگ و محاصره با رضایت و با عشق کامل با یمنی‌ها زندگی کردی. شخصاً تو را نشناختم ولی حرف‌های مزدوران و کشورهای متجاوز درباره تو و خشم و کینه‌ای که از تو به‌دل داشتند، ارادت‌مان به شما را بیشتر کرد؛ قرین رحمت الهی باشید».

«حسن شرف‌الدین»، دبیرکل ریاست‌جمهوری یمن نیز در توییت خود نوشت: «تسلیت ویژه به مردم ایران و خانواده سفیر حسن ایرلو دارم. از خداوند متعال برای وی رحمت و جنت مسئلت دارم».

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که حسن ایرلو، سفیر ایران در یمن بر اثر ابتلا به کرونا به شهادت رسیده‌اند. آقای ایرلو دو روز پیش بعد از وخامت حالشان، با وساطت دولت عراق به‌وسیله هواپیمایی که این کشور برای انتقال وی به فرودگاه صنعاء فرستاده بود، به ایران منتقل شد.

آسمان یمن در محاصره و کنترل ائتلاف عربستان سعودی است و هرگونه ورود به فرودگاه صنعاء باید مورد تأیید و موافقت سعودی‌ها قرار بگیرد. این فرودگاه شب گذشته بر اثر حملات ائتلاف سعودی از ارائه خدمات خارج شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس