کد خبر 1316025
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
ائتلاف سعودی با حملات هوایی فرودگاه صنعا را غیر قابل استفاده کرد

معاون رئیس سازمان هواپیمایی دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که حملات ائتلاف سعودی به فرودگاه بین المللی صنعا، این فرودگاه را غیر قابل استفاده کرد.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، رائد جبل معاون رئیس سازمان هواپیمایی دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که حملات ائتلاف سعودی به فرودگاه بین المللی صنعا، این فرودگاه را غیر قابل استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

حملات هوایی متجاوزان سعودی به فرودگاه صنعا

معاون رئیس سازمان هواپیمایی دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که فرودگاه صنعا خدمات ناوبری به هواپیماهای سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین المللی مطابق با الزامات بین المللی ارائه می‌کند.

این مقام یمنی اعلام کرد که هدف ائتلاف سعودی از حمله به فرودگاه صنعا جلوگیری از کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن و پروازهای سازمان ملل و سازمان‌های بین المللی به یمن است. وی تأیید کرد که ائتلاف سعودی تمامی منشورها و موافقتنامه‌های بین المللی که هدف قرار دادن فرودگاه‌های غیر نظامی را ممنوع کرده زیر پا گذاشته است.

این مسئول یمنی پیش از این اعلام کرده بود آنچه این روزها ائتلاف سعودی در مورد فرودگاه صنعا تبلیغ می‌کند، برای مقدمه‌چینی به منظور هدف قرار دادن فرودگاه است؛ چرا که بر اساس معاهدات بین‌المللی، هدف قرار دادن این فرودگاه غیر نظامی، ممنوع است. شبکه سعودی العربیه اخیراً برای توجیه حملات هوایی ائتلاف متجاوز، فایل ویدئویی منتشر و ادعا کرد که نیروهای یمنی، فرودگاه صنعا را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند.

خبرنگار المسیره در صنعا دوشنبه شب گزارش داد که متجاوزان سعودی سه مرتبه به فرودگاه صنعا و دو مرتبه به منطقه النهدین در صنعا حمله هوایی کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس