افزایش بیماران سرطانی در یمن به علت استفاده ریاض از سلاح ممنوعه

وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن امروز شنبه اعلام کرد که به علت استفاده ائتلاف سعودی از سلاحهای ممنوعه، شمار بیماران سرطانی در یمن در حال افزایش است.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن امروز شنبه اعلام کرد که به علت استفاده ائتلاف سعودی از سلاحهای ممنوعه، شمار بیماران سرطانی در یمن در حال افزایش است.

طه المتوکل وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن به مناسبت روز جهانی سرطان گفت: مردم یمن در حالی این روز را پشت سر می‌گذارند که سختیهای بسیاری را متحمل شده اند و به خاطر حملات ائتلاف سعودی، تعداد بیماران نیز دو برابر شده است.

وی افزود: بیش از ۶۰ هزار مورد در مراکز انکولوژی بستری هستند و با کمبود دارو، تجهیزات و دستگاه تشخیص بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند؛ به ویژه اینکه آمار کودکان مبتلا به سرطان خون در حال افزایش بوده و این مسئله نگران کننده است.

این مسئول یمنی ادامه داد: بیش از ۳۰۰۰ کودکِ مبتلا به سرطان، در اثر محاصره [ائتلاف سعودی]، در معرض خطر مرگ قرار دارند. بیش از ۲۰۰۰ کودک مبتلا به بیماری های عفونی از مراقبت های بهداشتی لازم، محروم هستند.

وی با بیان اینکه فرودگاه صنعا بسته است و هیچ بیماری نمی‌تواند برای مداوا به خارج از یمن سفر کند، تاکید کرد: به دلیل بسته بودن فرودگاه صنعا، دارو و تجهیزات مورد نیاز وارد نمی‌شود. ما به پزشکی هسته‌ای نیاز داریم، ولی ائتلاف متجاوز از ورود مواد رادیواکتیو مورد نیاز برای درمان بیماران سرطانی جلوگیری می کند.

وزیر بهداشت یمن با تأکید بر اینکه از سازمان ملل خواسته‌ایم که بر ورود مواد رادیواکتیو نظارت کند، تصریح کرد: بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعا یک نیاز بشردوستانه است. این فرودگاه برای اینکه بیماران بتوانند به سفر بروند، باید بازگشایی شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 1
    ما مثل ژاپن تسلیم نمی شویم تا آخر مقاومت میکنیم حتی اگر بمب اتم بخوریم
  • ناشناس IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    1 0
    در ایران چرا در حال افزایشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس