کرملین درباره استقرار تسلیحات اتمی در بلاروس: همه گزینه‌ها ممکن است

کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز دوشنبه گفت امکان اینکه روسیه دست به استقرار سلاح‌های هسته‌ای در بلاروس بزند، بعید نیست این در صورتی‌ است که ناتو چنین سلاح‌هایی را در لهستان مستقر کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روسیه تسلیحات اتمی را به مرز با بلاروس ارسال خواهد کرد، گفت: ناگفته نیست که استقرار تسلیحات مختلف در نزدیکی مرزمان - که ما را در خطر قرار می‌دهد - نیازمند اقدامات متناسب است تا شرایط را متعادل کند. ما گزینه‌های متعددی در اختیار داریم.

ویلادیمیر ماکی، وزیر خارجه بلاروس اعلام کرده بود که این کشور آماده پذیرش تسلیحات هسته‌ای در خاکش است.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس نیز به روسیه توصیه کرده بود در صورت استقرار تسلیحات هسته‌ای ناتو در مرز لهستان، روسیه نیز با اقدامی مشابه پاسخ دهد.

سخنگوی ناتو چندی پیش گفته بود که ائتلاف آتلانتیک شمالی برای مذاکرات سازنده با روسیه در آینده نزدیک آماده است. به گفته وی، همه کشورهای عضو این سازمان پیشنهادات ارائه شده از سوی طرف روس در مورد تضمین‌های امنیتی را مطالعه کرده‌اند.

در ۱۷ دسامبر، وزارت خارجه روسیه پیش‌نویس توافقنامه‌هایی با ناتو را در مورد تضمین‌های امنیتی اعلام کرد. به ویژه، آنها حاوی درخواست‌هایی هستند که مسکو را به عنوان دشمن تلقی نکنند و از گسترش بیشتر ناتو به شرق چشم پوشی کنند. روسیه همچنین پیشنهاد کرد که ائتلاف آتلانتیک شمالی از برنامه‌ها برای اوکراین صرف نظر کند و کی‌یف را در این سازمان قرار ندهد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 0
    احسنت ، جواب های هویه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس