تداوم تقابل آتن با ترکیه؛ یونان حصار مرزی با ترکیه را گسترش می‌دهد - کراپ‌شده

یونان اعلام کرده که حصار مرزی شمال شرقی در مرز با ترکیه را برای جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران از مرزهای ترکیه گسترش می‌دهد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های یونانی روز یکشنبه گزارش دادند که یونان قرار است حصار مرزی خود با ترکیه را در شمال شرقی این کشور در منطقه «فرس» در «اوروس» ۲۶ کیلومتر گسترش دهد.
به گزارش وبگاه «احوال» به نقل از روزنامه «اکاثیمرینی» «تاکیس تئودوریکاکوس» وزیر حفاظت مدنی یونان به اعضای پارلمان یونان گفت که علاوه بر تعمیر نرده‌های موجود، ۲۶ کیلومتر حصار اضافی در مکان‌های منتخب در شمال شرقی احداث خواهد شد.

یونان و ترکیه مدت‌هاست بر سر یک رشته مسائل، از جمله مهاجرانی که به دنبال پناهندگی در اتحادیه اروپا در مرزهای یونان از طریق ترکیه هستند، علیرغم توافق اتحادیه اروپا و ترکیه در سال ۲۰۱۶ برای جلوگیری از جریان‌های مهاجرت، اختلاف دارند.

بر اساس قراردادی که در سال ۲۰۱۶ بین ترکیه و اتحادیه اروپا امضا شد، آنکارا موافقت کرد در ازای دریافت ۶ میلیارد یورو برای حمایت از خدمات مرتبط با پناهجویان و وعده سفر بدون ویزا به اتحادیه اروپا، جریان مهاجران و پناهجویان به اتحادیه اروپا را محدود کند.

یونان در ماه اوت ساخت دیواری به طول ۴۰ کیلومتر را تکمیل کرد و یک سامانه نظارتی پیشرفته در مرز خود با ترکیه نصب کرد تا از هجوم مهاجران افغان پس از تسلط طالبان بر افغانستان جلوگیری کند.

تئودوریکاکوس گفت که از آوریل تا نوامبر، از ورود ۱۴۳۴۷۲ نفر به یونان جلوگیری شده، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۹۸۷۹۸ نفر بود. این مقام ارشد دولت یونان همچنین مقام‌های ترکیه را به دست داشتن در عملیاتی در منطقه «اوروس» در مارس ۲۰۲۰ که شامل استفاده از مهاجران غیرقانونی برای نقض مرزهای یونان بود، متهم کرد.

تداوم تقابل آتن با ترکیه؛ یونان حصار مرزی با ترکیه را گسترش می‌دهد

آتن، اغلب ترکیه را به استفاده ابزاری از مهاجران می‌کند و می‌گوید که آنکارا موظف است بر اساس توافق اتحادیه اروپا و ترکیه از ورود پناهجویان به یونان جلوگیری کند. ترکیه نیز یونان را به عقب راندن مهاجران از طریق دریای اژه متهم می‌کند و می‌گوید که این جنایت علیه بشریت است.

ترکیه و یونان نقاط اصلی عبور و مرور مهاجران با هدف عبور از اروپا ، فرار از جنگ برای شروع زندگی جدید بوده اند.  در این بین ترکیه، یونان را متهم به اخراج  گسترده و اخراج اجباری بدون دسترسی مهاجران به مراحل پناهندگی کرده است که نقض قوانین بین المللی است.

«عمر چلیک» سخنگوی حزب عدالت و توسعه اخیرا گفت هیچ کشوری نباید ترکیه را به عنوان اردوگاه پناهجویان خود بداند زیرا این کشور بیش از این ظرفیت نگهداری از مهاجران غیرقانونی را ندارد.

چلیک طی نشست خبری توضیح داد: «ادارات دولتی در حال گفت‌وگو با تمام طرف‌های مرتبط هستند. تفکیک مسئولیت بین نهادهای دولتی انجام شده است. ترکیه مردمانی را که از مرگ فرار می‌کنند، در آغوش می‌کشد. اما اجازه نمی‌دهیم که از ما سوءاستفاده شود.»

وی با انتقاد از «لحن فاشیستی» و نژادپرستانه برخی کشورها درباره مهاجران، اظهار داشت: «ترکیه اردوگاه مهاجران هیچک کشوری نیست. هیچ کسی نباید چنین تفکری نسبت به منطقه داشته باشد. ترکیه دیگر ظرفیت پذیرش موج‌های بیشتر مهاجران را ندارد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    2 5
    فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِب الزَّمانِ --------- که شمایید کفایت کننده ام و مرا یارى کنید که شمایید یاور من اى سرور ما اى صاحب زمان
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    3 2
    در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم--------- خواستی؟ لطفا همین الان در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    2 5
    هربار حضرت زهرا(س) تبسم می کرد و راضی بود گویا تمام عالم را به حضرت محمد(ص) بخشیده باشند. هر وقت دردانه اش از در می آمد، مشتاق از جا بلند می شد «فداها ابوها...» گویان (پدرش به فدایش گویان) تند گام بر می داشت به سمت دخترش و او را به سینه می چسباند، می بوسید، در آغوش می کشید، می آورد و پیش خود می نشاند.
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    4 21
    یکبار دیگر ما ایرانیان شمشیر آلب ارسلان خواهیم شد و پرچم ایران را بر فراز ترکیه برافراشته میکنیم. و خشایارشاه خواهیم شد و به فتح یونان میرویم
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    7 18
    ترکیه بخاطر اینکه ما آذری ها را ترک نامیده باید از ما عذرخواهی کند. ما آذری ها فرزندان امپراطوری آریایی ماد هستیم فقط اراده کرده ایم از زبان ترک ها استفاده کنند شاید هم روزی ما آذری ها اراده کنیم سرزمین های ترک ها را هم تصرف و استفاده کنیم‌
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    5 17
    ای فرزندان اهورایی ایران، ای صاحبان شمشیرهای طلایی هوخشتره، کوروش، داریوش، سلجوق، آلب ارسلان، شاه‌ عباس، اجداد تاجدار خودتان را مغرورتر کنید با فعالیت در تویتر و فیسبوک و اینستاگرام، و نام ایران را در عالم فریاد بزنید که در آخرالزمان شمشیر در دست ایرانیان است
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    7 21
    ترکیه به زودی تجزیه و به اندازه استان بادکوبه ی ایران میشه.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    5 20
    سلام بر تمدن ایرانزمین از مرزهای چین تا مدیترانه__ با چشمان پر غرور برخواستن‌سیمرغ ایران و تشکیل یک امپراطوری‌فرانژادی دیگر را میبینیم.
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    6 23
    اگر شهدای مدافعان حرم نبودند الان داعشی ها سرهای آذری ها و دیگرایرانی ها را به کلکسیون سرها رجب یحودی اضافه کرده بودند.
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      0 9
      درود
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      2 1
      فکر کردی آذری جماعت بزدله بیان سرشو ببرن؟ همین آذریها با لشکر 21 حمزه و تیپ 40 و لشکر زرهی قزوین مانهع پیشروی صدام شدند
    • IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      0 3
      پانترک جون چیه؟! اول خودتو به ما آذریها نچسبون!! دوم اینکه تا حرف رجب جونت شد گُر گرفتی باز؟! چطور رجب جونت حامی داعش هست شما یادت میره بلبل بشی! در جنگ ایران و عراق هم همه ایرانی تبارها کنار هم مقابل صدام و یک دنیا که حامی اش بود ایستادند..برو تخم تفرقه ...
    • NL ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      0 4
      داعش و النصره این فرزندان ترکیه زنان زیادی از ترکمن و عرب و کرد و علوی و غیره رو برای کنیزی به عربستان و بردگی جنسی به امریکا فروختند داستان ادامه داشت تا اینکه ایران تصمیم گرفت یکبار دیگر خاورمیانه را نجات دهد. پس از آن داعش برچیده شد و النصره به داخل لانه اش یعنی آغوش ترکیه عقب‌نشینی کرد
  • NL ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 2
    ترکیه کلکسیون سر دارد سرهای اقوام مختلف از ترکمن تا عرب و کرد و فارس و آذری و ارمنی و علوی، داعش و النصره فرزندان رجب بودند که برای این نژادپرست سر میبریدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس