کد خبر 1388016
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
اردوگاه پناهجویان در «آتن» در آتش‌ ویران شد +عکس

پس از خبر بدِ تصمیم انگلیس برای اعزام پناهجویان به آفریقا، رسانه‌های یونانی از ویرانی اردوگاه پناهجویان در آتن در پی وقوع آتش‌سوزی خبر دادند.

به گزارش مشرق، وبگاه اطلاع‌رسانی درباره پناهجویان در «آتن» گزارش کرده است که در پی وقوع آتش سوزی در کمپ پناهجویان در آتن، حداقل دو پناهجوی افغان به بیمارستان منتقل شدند.

این گزارش نشان می‌دهد که شدت آتش‌سوزی به اندازه‌ای بالاست که چندین پناهگاه ویران شده‌ است.

طبق این گزارش، یک تیم اطلاع‌رسانی درباره پناهجویان در آتن در صدد بودند تا صبح روز گذشته (چهارشنبه) از اردوگاه مهاجران «الئوناس» بازدید کنند که در همان زمان عکس‌هایی را دریافت کردند که یک مهاجر افغان ارسال کرده بود که آن‌ها قصد داشتند با وی مصاحبه کنند. مهاجران داخل کمپ با تیم اطلاع‌رسانی پناهجویان تماس گرفتند و اطلاع دادند که چهار تا پنج پناهگاه در آتش سوخته است.

اردوگاه پناهجویان در «آتن» در آتش‌ ویران شد +عکس

طبق این گزارش، «امان الله جواد» خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی پناهجویان یونان (InfoMigrants) با رسیدن به اردوگاه پناهجویان با تجمع بزرگی از نیروهای پلیس و آتش نشانان مواجه شد و شرایط به گونه‌ای بود که امکان ورود به اردوگاه وجود نداشت.

بر اساس این گزارش، یک نوجوان افغان معلول به همراه مادرش به بیمارستان منتقل شد. این پسر و مادرش در یکی از پناهگاه ها زندگی می کردند که در آتش سوزی تا حد زیادی ویران شد.

رسانه‌های یونان همچنین به به نقل از مقامات سازمان آتش نشانی گزارش دادند که آتش سوزی در یک کمپ پناهجویان رخ داده و دو نفر به دلیل مشکلات تنفسی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

بر اساس این گزارش، «سیمرا»  یکی دیگر از پناهجویان افغان از طریق تماس ویدیویی با InfoMigrants از داخل کمپ گفت: «چهار الی پنج پناهگاه در آتش سوخته است و ساکنان تمامی این پناهگاهها را پناهجویان افغان تشکیل می‌دادند».

علت آتش‌سوزی در اردوگاه پناهجویان هنوز نامشخص است و مقام‌های یونان اعلام کرده‌اند که در خصوص علت آتش‌سوزی در حال تحقیق هستند.

این گزارش ادامه می‌دهد که مشخص نیست مهاجرانی که پناهگاههایشان در اثر آتش سوزی آسیب دیده یا از بین رفته است به کجا منتقل خواهند شد. سیمرا به InfoMigrants گفت: «هیچکس به مهاجرانی که پناهگاههایشان سوخته اهمیتی نمی‌دهد. معلوم نیست امشب را کجا بگذرانند».

طبق این گزارش، اردوگاه الئوناس برای اسکان مهاجرانی ساخته شد که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به طور گروهی و گسترده وارد یونان شدند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر حدود یکهزار و ۲۰۰ پناهجو و مهاجر در این اردوگاه با گنجایش یکهزار و ۹۰۰ نفر زندگی می‌کنند.

اردوگاه پناهجویان در «آتن» در آتش‌ ویران شد +عکس

این اولین بار نیست که آتش سوزی، اردوگاه مهاجران در یونان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در سپتامبر ۲۰۲۰، آتش سوزی عظیمی اردوگاه موریا را در جزیره «لسبوس» ویران کرد و نزدیک به ۱۳ هزار نفر بدون سرپناه ماندند و بعد از مدتی یک مرکز موقت جدید در «کاراتپه» ایجاد شد. دو جوان پناهجوی افغان در رابطه با این آتش سوزی دستگیر و متهم شدند. آن‌ها هفته گذشته به چهار سال زندان محکوم شدند.

 پناهجویان در کشورهای اروپایی چندان وضعیت نامناسبی ندارند و این آتش‌سوزی در حالی صورت گرفته است که انگلیس طرحی را برای انتقال پناهجویان این کشور به کشور آفریقایی «رواندا» بفرستد.

اردوگاه پناهجویان در «آتن» در آتش‌ ویران شد +عکس

شبکه «بی بی سی» گزارش کرد که بریتانیا در نظر دارد یک برنامه پنج ساله را با هزینه اولیه ۱۲۰ میلیون پوند اجرا کند و شماری از پناهجویان را به رواندا در آفریقای مرکزی بفرستد که این طرح اعتراض شدید پناهجویان در انگلیس را به همراه داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    7 1
    اینم نتیجه پناهندگی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس