عمران‌خان: جنگ آمریکا علیه تروریسم نتیجه معکوس داشت

اسلام‌آباد- ایرنا- عمران‌خان نخست وزیر پاکستان با انتقاد از عملکرد واشنگتن در افغانستان گفت: جنگ ضدتروریسم آمریکا نتیجه معکوس داشته و باعث رشد تروریسم در سطح جهانی شده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های پاکستانی یکشنبه شب این اظهارات را به نقل از «عمران‌خان» طی مصاحبه وی با 'فرید زکریا' تحلیلگر و مجری ویژه برنامه 'جی.پی.اس' شبکه خبری سی ان ان عنوان کردند.

نخست‌وزیر پاکستان با ابراز نگرانی از تشدید اوضاع افغانستان و لزوم همکاری جامعه جهانی با حاکمیت فعلی در کابل، اظهار کرد: تا این زمان هیچ گزینه دیگری در افغانستان نیست لذا باید با طالبان تعامل کرد.

وی گفت: دیر یا زود، جهان باید حکومت طالبان در افغانستان را به رسمیت بشناسد زیرا این موضوع به رفاه و آینده ۴۰ میلیون افغانستانی مربوط است. هیچ جایگزین دیگری برای طالبان وجود ندارد بنابراین تنها گزینه‌ای که جهان در حال حاضر دارد تعامل با طالبان برای پیشبرد امور است.

عمران‌خان گفت: ایالات متحده باید درک کند که دوست نداشتن حکومت طالبان یک چیز است، اما باید به فکر رفاه افغان‌ها باشد زیرا آنها با مشکلات شدیدی روبرو هستند.

وی اظهار کرد: پاکستان تا امروز پذیرای ۳ میلیون پناهجوی افغانستانی است و ظرفیت بیشتری برای میزبانی از آوارگان کشور همسایه ندارد. در این وضعیت باید با طالبان افغانستان همکاری کنیم در غیراینصورت هرج و مرج کل این کشور را خواهد گرفت.

نخست وزیر پاکستان در ادامه با بیان اینکه جنگ آمریکا با تروریسم نتیجه معکوس داشت و تعداد تروریست‌ها را در سراسر جهان افزایش داد، افزود: به دلیل این جنگ، تلفات زیادی بر پاکستان تحمیل شد به طوری که بیش از ۸۰ هزار شهروند پاکستانی در جریان این جنگ جان خود را از دست دادند.

وی گفت: افغانستان در آستانه تجربه بدترین بحران انسانی است. با توجه به این شرایط، آیا جایگزین دیگری برای طالبان در افغانستان وجود دارد؟ نه، وجود ندارد.

نخست وزیر پاکستان در پایان تاکید کرد: این کشور مجبور شد بار سنگین جنگ را با مشاهده حملات انتحاری متعدد به دوش بکشد لذا معتقدیم که واشنگتن باید در سیاست‌های خود در مورد انجام حملات پهپادی تجدید نظر کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    0 1
    وقتی خود امریکا پدرو مادر تروریستها میباشدو بزرگترین حامی انهاست انتظاری بیش از این نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس