کد خبر 1314686
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
ویتامین

کنترل دیابت ممکن است دشوار باشد؛ خواه بدن به انسولین مقاوم باشد یا اینکه انسولین کافی تولید نکند اما هدف کلی بازگرداندن سلامتی است.

به گزارش مشرق، ویتامین‌ها و مواد معدنی عناصری هستند که بدن برای عملکرد صحیح به آنها نیاز دارد. برای دیابتی‌ها، کمبودها می‌توانند تهدیدکننده باشند اما ضروری است بدانید که مکمل‌ها جایگزین تغذیه با یک رژیم غذایی متعادل نیستند با این حال، مکمل‌های ویتامین می‌توانند مواد مغذی را به رژیم غذایی فرد دیابتی اضافه کنند.

توجه داشته باشید آنچه برای یک فرد کارایی دارد ممکن است بر دیگری تاثیر بسیار متفاوتی داشته باشد.

دکتر جفری میلشتاین از از موسسه پزشکی پن (Penn) ایالات‌متحده می‌گوید: «علاوه بر رژیم غذایی سالم، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی مکمل‌ها می‌توانند بدون هیچ خطری برای سلامت کلی شما مفید باشند.»

قند خون بالا می‌تواند منجر به آسیب اندام‌ها، بینایی و دیگر موارد شود به همین دلیل افراد با عملکرد پایین لوزالمعده مرتبط با دیابت می‌توانند از مکمل‌ها برای مراقبت از سلامت خود استفاده کنند.

توصیه اصلی برای افراد مبتلا به دیابت تیامین است که به‌عنوان ویتامین B۱ نیز شناخته می‌شود. علائم کمبود ویتامین B۱ خستگی و تاری دید موازی با علائم دیابت است.

ویتامین D  نیز برای کمک به کنترل سطح گلوکز توصیه می‌شود.

کارشناسان انجمن دیابت آمریکا (ADA) خاطرنشان کردند که آلفالیپوئیک اسید ممکن است درد نوروپاتی در افراد مبتلا به دیابت را کاهش دهد.  

شایان‌ذکر است، در صورت داشتن کمبود منیزیم این ماده برای جلوگیری از مقاومت به انسولین باید به‌عنوان مکمل مصرف شود.

علاوه بر این، مکمل‌های کروم نیز از کمبود این ماده در بدن جلوگیری می‌کنند اما ممکن است باعث افزایش سطح قند خون شوند همچنین بیماری کلیوی را که در بیماران دیابتی رایج است، تشدید کنند.

داشتن رژیم غذایی متعادل (کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌های سالم) و ورزش منظم کلیدهای سلامت کلی هستند.

افرادی که به دنبال درمان موثر دیابت هستند باید عمدتا روی اتخاذ یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی با محصولات ارگانیک تمرکز کنند.

اگر در مورد علائم، اثرات داروها یا واکنش‌های آلرژیک مطمئن نیستید قبل از هرگونه تغییر عمده در رژیم غذایی خود با یک متخصص بهداشت مشورت کنید.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس