کد خبر 1314537
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
مذاکرات وین و خط رسانه‎ای غرب

مذاکرات وین در حالی برگزار شد که در این دور رسانه‎‌های غربی و مقام‎های رژیم صهیونیستی ادعاهایی را مطرح کردند.

به گزارش مشرق، در جریان این دور از مذاکرات وین، غربی‌ها با بهره گیری از رسانه‌های خود سعی کرده‎اند سیاست و خواسته‌های خود را حق جلوه دهند و القاء کنند که ایران مطالبات زیاد و فراتر از برجام دارد.

این فضا سازی در حالی پیگیری می‌شود که هیئت ایرانی پیش از مذاکرات و در جریان آن بارها تکرار کرده پیشنهادهای ایران در چارچوب توافقی است که به امضا رسید و خواسته ایران این است که ضمانت لازم به ایران داده شود تا خروج آمریکا از برجام تکرار نشود.

آمریکا که در برجام حضور ندارد و از آن خارج شده در اظهار نظری گفته که مذاکرات احیای برجام باید تا پایان دسامبر باید روشن شود و به نتیجه برسد.

ببینید:

فیلم/ نتیجه مذاکرات وین در دور هفتم

این اولتیماتوم آمریکا وجاهت قانونی ندارد و نسبت به این رفتار باید موضع گیری شود و اعضای گروه ۱+۴ نیز باید موضع خود را اعلام کنند؛ هر چند سه کشور اروپایی با آمریکا هماهنگ و همراه هستند.

رسانه‌های غربی حتی با تحریف سخنان و مواضع نماینده روسیه در مذاکرات احیای برجام، تلاش کردند یک خط انحرافی تخریبی را در پیش بگیرند که با واکنش‌های نماینده روسیه همراه بود.

در بازی رسانه‌ای غرب علیه مذاکرات وین، اظهارات نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، تحریف شد.

به نقل از میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مطرح شد که «یکی از مشکلات اصلی مذاکرات برجام سانتریفیوژهای پیشرفته ایران است و روسیه سه گزینه از جمله نابودی سانتریفیوژها، انبار کردن آن‌ها یا انتقال سانتریفیوژها به خارج را برای حل این مشکل پیشنهاد کرده است.»

با توجه به سیاستی که روسیه تاکنون در قبال برجام داشته چنین خواسته‌ای منطقی و معقول نیست و حتی در توافق هسته‌ای هم چنین نکته‌ای وجود ندارد.

این در حالی است که اولیانوف چنین گفته بود؛ «یکی از موضوعات حساس مورد بحث در وین، موضوع سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم در سایت‌های هسته‌ای ایران است.»

روشن است که غرب در پی دستیابی به توافق برای احیای برجام نیست و همه اقداماتی که در طول دور هفتم مذاکرات از سوی آن‌ها انجام شده در قالب یک جنگ روانی و رسانه‌ای گسترده است.

در کنار این مسائل، نقش رژیم صهیونیستی در مذاکرات هسته‌ای و برجام که همواره منفی بوده است، اکنون نیز چنین است.

رایزنی‌ها و گفت‎وگوهای انجام شده میان مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا هر چند نشان از اختلاف دارد، اما اصرار صهیونیست‌ها برای کارشکنی را نمی‌توان نادیده گرفت.

ایران آمادگی بالایی در پاسخ به هر گونه ماجراجویی را دارد و این مسئله برای آمریکا روشن است و سران رژیم صهیونیستی نیز به واقعیت واقف هستند.

سران رژیم صهیونیستی باید احمق باشند که در پی سیاست تقابل نظامی با ایران باشند و کافی است که دست به حماقت بزنند تا طعم پاسخ ایران را بچشند.

قدر مسلم ایران بارها تکرار کرده که شروع کنند جنگ نخواهد بود، اما کاملا آمادگی دارد در صورت کوچکترین تعرضی واکنشی ویرانگر از خود نشان دهد.

مذاکرات وین نشان دهنده حسن نیت ایران است و شرایط نظامی و تسلیحاتی ایران اکنون بسیار مطلوب است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 2
    هدف اصلی مذاکرات رسیدن به حالت همیشگی است که هم توافق شود که جنگ نشود و هم امریکا دشمن باقی بماند که صلح نشود و شور انقلابی و هزینه های انقلابی باشد .
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      0 0
      مذاکره با دشمن که شیطانی و برجام لاشه متعفن و اعتماد به غرب اشتباه بزرگ بود.حالا چی شده یهو همه شدن طرف مذاکره!!!!
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    4 3
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      1 0
      نظرات رهبر را مو به مو بدون اندکی کم و کاست مورد توجه قرار داشته و اجازه تحمیل نظرات با کارهای نمایشی تبلیغاتی . ندهند . بموقع نشست و برخاستن . مراقب کوچه باز کردن غربی ها باید بود . خواسته های ما و بعد از آن اقدام مان . چنانچه این دوست گرامی بدان ها تذکر دادند روشن است . در هر مصاحبه واضح به خواسته ها و حق ایران . و اینکه غربی ها چه نیتی دارند اشاره . تا فرصت تبلیغاتی از آنان گرفته شود . هدف و خواست و سخن ایران واضح و قابل درک و دفاع هست . هیچ گونه امتیاز و باصطلاح کوتاه آمدن تحت هر عنوان و بهانه پذیرفتنی نیست . همچنان و. همه تا آخر برای احقاق حقوق خود اصرار داریم . تحت تاثیر شانتاژ دشمن قرار نمیگیریم
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 4
    (فارغ متن این خبر)، لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس