تشدید نگرانی دموکرات‌ها و جمهوریخواهان آمریکا از روسیه

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در آمریکا حکایت از آن دارد که اکثریت جمهوریخواهان و دموکرات‌های این کشور روسیه را تهدید بزرگ می‌دانند.

به گزارش مشرق، بر اساس نظرسنجی جدید موسسه «پیرسون» و «مرکز تحقیقات روابط عمومی آسوشیتدپرس» اکثریت جمهوریخواهان و دموکرات‌های ایالات متحده،  روسیه را تهدید بزرگ علیه آمریکا خطاب کردند.

به نوشته هفته نامه «نیوزویک» نتایج این نظرسنجی نشان دهنده اجماع نادر در مورد تهدید روسیه در بحبوحه ادامه تنش‌ها با ایالات متحده است. «دیوید استرت» از کارشناسان ارشد تحقیقاتی در مرکز تحقیقات روابط عمومی آسوشیتدپرس گفت که این بسیار غیرمعمول است که اکثریت بزرگ جمهوریخواهان و دموکرات‌ها به برخی مسائل به عنوان «مشکل» نگاه کنند.

در این نظرسنجی دموکراتها (۷۰ تا ۷۹ درصد) بیشتر از جمهوریخواهان گفتند که روسیه را تهدیدی بزرگ می‌دانند. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که از هر ۱۰ آمریکایی، دستکم  ۹ نفر  تا حدودی نگران هک شدن اطلاعات شخصی، موسسات مالی، سازمان‌های دولتی یا برخی از خدمات دولتی هستند. حدود دو سوم آنها می‌گویند که در این زمینه «بسیار نگران» هستند.

نتایج دیگر این نظرسنجی نشان داد که حدود سه چهارم بر این باورند که چین و روسیه «تهدیدهای بزرگ» علیه امنیت سایبری آمریکا هستند و حداقل نیمی از آنها ایران و نهادهای غیردولتی را نیز تهدید می‌دانند.

«مایکل دانیل»، مدیرعامل اتحادیه تهدیدات سایبری و یکی از مقام‌های ارشد سابق امنیت سایبری در زمان دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق یالات متحده، گفت که این نظرسنجی نشان می‌دهد عموم مردم از نوع تهدیدهایی که سالهاست کارشناسان امنیت سایبری بر آن تاکید دارند، کاملاً آگاه هستند. وی گفت: «ما نیازی به افزایش آگاهی بیشتر نداریم».

در این نظرسنجی افراد مسن ایالات متحده، روسیه و چین را تهدیدی جدی تلقی کردند. اکثریت بزرگسالان بالای ۶۰ سال آمریکایی می‌گویند که روسیه و چین تهدیدهای بزرگی هستند، اما فقط نیمی از افراد زیر ۳۰ سال با این موضوع موافق هستند.

یک فرمانده سابق آمریکایی نیز روز یکشنبه گفت، چینی‌ها توانسته‌اند آمریکایی‌ها را در تمام حوزه‌های مربوط به هوش مصنوعی شکست دهند. «نیکلاس چایلان» فرمانده سابق بخش نرم‌افزاری وزارت دفاع آمریکا که اخیراً استعفای خود را اعلام کرده است، در مصاحبه با «فایننشال تایمز» گفت، ناتوانی آمریکا در سبقت گرفتن از چین، آینده کشورش را به خطر می‌اندازد.

او که اخیراً در اعتراض به سرعت پایین انتقال فناوری‌های جدید به ارتش آمریکا استعفا کرده است گفت: «ما ظرف پانزده تا بیست سال آینده هیچ شانسی برای رقابت در نبرد با چین نداریم. همین حالا این اتفاق افتاده است و قضیه از دید من تمام شده است، خواه در زمینه جنگ باشد یا حوزه‌های دیگر».

 این مقام سابق پنتاگون اذعان کرد، چین به‌خاطر برتری‌هایی که در زمینه فناوری از جمله هوش مصنوعی، محصولات زیستی و ژنتیک کسب کرده است، در حال حرکت به سمت برتری در عرصه جهانی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس