دبیر شورای امنیت روسیه: مداخله‌گری غرب در امور داخلی روسیه تهاجمی‌تر می‌شود

«نیکلای پاتروشف» با اشاره به بودجه‌های کلانی که آمریکا در سال‌های اخیر به انجام فعالیت‌های ضد روسی اختصاص داده، گفت که تلاش‌های غرب برای مداخله در امور داخلی روسیه به طور فزاینده‌ای تهاجمی‌تر می‌شود.

به گزارش مشرق، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه‌شنبه) در سفر کاری خود به منطقه «ساخالین» به خبرنگاران گفت که تلاش‌های غرب برای مداخله در امور داخلی روسیه به طور فزاینده‌ای تهاجمی می‌شود.

وی تاکید کرد: غرب از افزایش نفوذ روسیه بر رویدادهای جهانی و توسعه اقتصادی و اجتماعی مداوم آن خوشش نمی‌آید. در این راستا، تلاش‌ها برای مداخله در امور داخلی دولت ما به ویژه در جریان تحولات مهم سیاسی تهاجمی‌تر می‌شود.

این مقام ارشد امنیتی روسیه افزود: تنها در سال ۲۰۲۰، «موقوفه ملی برای دموکراسی» یک سازمان غیردولتی ایالات متحده، ۱۰ میلیون دلار برای فعالیت‌های ضد روسیه هزینه کرد که دو برابر بیشتر از بودجه اختصاص یافته در سال ۲۰۱۹ بود. علاوه بر این، «صندوق مقابله با نفوذ روسیه» ۲۹۰ میلیون دلار بر اساس تصمیم کنگره آمریکا دریافت کرد. قرار است مبالغ مشابهی تا سال ۲۰۲۳ تأمین نیز شود.

این مقام روس پیش‌تر در مصاحبه با یک هفته‌نامه روسی پیش‌بینی کرد که آمریکا و اروپا رفتارهای تهاجمی‌تری را در سطح جهانی در آینده در پیش خواهند گرفت.

وی اضافه کرد هر روز دارد سخت‌تر می‌شود که آمریکا و متحدانش خواسته‌های خود را به جهان دیکته کنند. اما این به این معنی نیست که آنها این استراتژی امپریالیستی را کنار خواهند گذاشت.

پاتروشف تصریح کرد: معتقدم که برعکس، اقدامات آنها جنگ‌طلبانه‌تر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر خواهد شد تا مشکلات و بحران‌های داخلی خود را از طریق فرار به جلو به سمت خارج منحرف کنند. این دقیقا کاری است همه امپراتوری‌ها از روم باستان تا بریتانیا در پیش می‌گرفتند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه بعد از اعلام نتایج انتخابات مجلس دومای این کشور گفت که ایالات متحده با وجود همه حملات سایبری و مداخله، در بی‌اعتبار کردن نظام انتخاباتی روسیه موفق نبود.

وی در یک نشست اظهار داشت: علی‌رغم موارد بی‌سابقه حملات سایبری به کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه که نیمی از آن‌ها از خاک ایالات متحده ثبت شده و با وجود دخالت آشکار پلتفرم‌های اینترنتی ایالات متحده در روند آماده‌سازی برای انتخابات، دشمنان ما نتوانستند نظام انتخاباتی روسیه را بی‌اعتبار کنند و هرگز موفق به انجام این کار نخواهند شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس