کد خبر 1314254
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
نیکلاس برنز

سنای آمریکا، با انتصاب "نیکلاس برنز" به‌عنوان سفیر بعدی آمریکا در چین موافقت کرد.

به گزارش مشرق، هم‌زمان با اینکه روابط دو کشور (چین و آمریکا) در پایین‌ترین حد خود قرار دارد، سناتورها با ۷۵ رای موافق در برابر ۱۸ رای با تایید این دیپلمات کهنه سرباز موافقت کردند.چین و آمریکا به‌علت تعدادی از مسائل از جمله تجارت، تایوان و فعالیت‌های ارتش چین در "دریای چین جنوبی" و همچنین "نقض حقوق بشر" در منطقه سین‌کیانگ چین با هم اختلاف دارند.

منصب سفیر آمریکا از تاریخ اکتبر ۲۰۲۰، زمانی که تری برانستاد، سفیر سابق آمریکا در چین در دوران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، پکن را ترک کرد، خالی بوده است.برنز در ماه اوت توسط جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نامزد شد.

تایید وی ساعاتی پس از تصویب لایحه‌ای توسط سنای آمریکا صورت گرفت؛ این لایحه جدید، با این پیش فرض که تمامی محصولات صادره از سین‌کیانگ، توسط نیروهایی تولید می‌شوند که به کار اجباری واداشته شده‌اند،‌ ارائه شد.

این لایحه به دنبال تضمین عدم ورود کالاهای ساخته شده با کار اجباری از اویغورها و دیگر افراد در سین‌کیانگ به بازار آمریکا است. همچنین شرکت‌ها را ملزم می‌کند که ثابت کنند کالاهایی را که ناشی از کار اجباری است از سوی سین‌کیانگ وارد نمی‌کنند.

سین‌کیانگ منطقه‌ای است که  بخش اعظم مواد و کالاهای موردنیاز در ساخت پنل‌های خورشیدی در جهان، در آنجا تولید می‌شود و پکن اتهامات وارد به خود در آن منطقه را رد می‌کند؛ اما دولت آمریکا و دیگر گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که دولت چین در آنجا در حال "نسل‌کشی" بوده و شبکه‌ای از اردوگاه‌ها را برای بازداشت اویغورها و دیگر گروه‌های مسلمان برپا کرده‌ است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس