کد خبر 1313868
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
خبر رسانه‌ها از تلاش برای کودتا در لیبی

منابع لیبیایی خبر دادند که گروه‌هایی مسلح به پایتخت این کشور یورش برده‌اند و برخی از ساختمان‌های دولتی را محاصره کرده‌اند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها، صبح امروز (پنجشنبه)، گزارش‌ دادند که عده‌ای افراد مسلح به پایتخت لیبی یورش برده‌اند و برخی از ساختمان‌های دولتی  این کشور را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

شاهدان عینی در این خصوص به «اسپوتنیک» خبر دادند که نیروی وابسته به فردی به نام «صلاح بادی» از فرماندهان نظامی غرب لیبی و گروهی دیگر از ‌«مصراته» چند ساختمان دولتی را در پایتخت تحت کنترل خود درآورده‌اند.

بیشتر بخوانید

شورای عالی دولت لیبی خواستار تاخیر در انتخابات شد

شاهدان عینی اضافه کردند که پس از یورش نیروهای مهاجم، نیروهای گارد ریاست جمهوری لیبی از مقرهای خود عقب‌نشینی کرده‌اند و هم‌اکنون مهاجمان ساختمان‌های دولتی و ساختمان شورای ریاست‌جمهوری لیبی را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

طبق این گزارش، هر از گاهی درگیری‌های خفیفی در پایتخت رخ می‌دهد و صدای تیراندازی به گوش می‌رسد.

روزنامه لیبیایی «الساعه ۲۴» نیز ضمن تأیید این گزارش، خبر داد که گروه‌هایی مسلح که هنوز هویت آن‌ها مشخص نشده است، محل اقامت نخست‌وزیر را در پایتخت محاصره کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، «محمد المنفی»  رئیس شورای ریاستی لیبی پس از تسلط گروه‌های یادشده بر محل اقامت نخست‌وزیری از یک گروه نظامی درخواست کرده که از خانه‌اش محافظت کنند.

الساعه ۲۴ در ادامه اضافه کرد که صلاح بادی پیشتر تهدید کرده بود که تمامی نهادهای کشور در طرابلس و مصراته را تحت کنترل خود در خواهد آورد و اجازه برگزاری انتخابات را نخواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 0
    انتخابات برای خدمت به اسرائیل و دیگر جنایتکاران جنگی بود والسلام
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 0
    انتخابات به منظور اوردن یک سیسی دیگر جهت تجزیه لیبی بود
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 0
    این انتخابات نتیجه ای بهتر از انتخابات عراق نداشت حذف مقاومت ضد اسرائیلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس