کد خبر 1313405
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۳
حملات هوایی ائتلاف جنایتکار سعودی به صنعاء

سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی با اشاره به انجام حملات هوایی علیه مناطق مختلفی در صنعاء، مدعی شد انبارها و کارگاه‌های ساخت موشک‌های بالستیک و پهپادها را نابود کرده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عربی بامداد چهارشنبه از حملات هوایی متجاوزان ائتلاف سعودی به «صنعاء» پایتخت یمن خبر دادند.

وبگاه اطلاع‌رسانی انصارالله از منطقه گزارش داد: «ائتلاف سعودی عملیاتی را علیه مناطقی در یمن از جمله السبعین انجام داد».

سخنگوی ائتلاف جنایتکار سعودی نیز با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: «تلاش‌های خصمانه برای هدف قراردادن ما مستلزم یک فرآیند مداوم برای خنثی کردن تهدید است. این عملیات با قوانین انسانی بین‌المللی و قوانین عرفی آن مطابقت دارد».

به نوشته وبگاه «العربیه» در بیانیه ائتلاف متجاوز سعودی ادعا شده است: «ما یکی از سایت‌های مخفی قابلیت‌های خاص در صنعا را نابود کردیم. ۴ انبار مخفی مرتبط با فعالیت هواپیماهای بدون سرنشین منهدم شدند. دو غار کوهستانی که برای نگهداری موشک‌های بالستیک ساخته شده بودند، از بین رفت».

طی ماه‌های اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده ‌اند. استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی منصور هادی و ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

روز دوشنبه بود که منابع یمنی خبر دادند که در جریان درگیری‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با مزدوران دولت مستعفی در مأرب، چهل و یک نفر از این مزدوران از جمله چند سرکرده ارشد کشته شدند.

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن نیز قبل از آن در صفحه توییتر خود درباره آخرین تحولات آزادسازی مأرب نوشت، موضوع مأرب تمام شده و آنچه «مزدوران» می‌گویند هیاهوی توخالی و سروصدای بی مورد است.

وی افزود، آزادسازی حتمی مأرب برای منازعه یا کوبیدن طرف دیگری نیست بلکه ضرورت‌های امنیتی، مقابله با تروریسم و تمایل به بلوغ اراده صلح، این نبرد را ایجاب کرده و درک این حقایق مهم است.

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شرق استان صنعاء از سال گذشته میلادی آغاز شده و بیشتر مناطق و شهرهای آن تحت کنترل نیروهای صنعاء درآمده است. مأرب جزء آن دسته استان‌های یمن است که از منابع طبیعی مثل نفت و گاز برخوردار است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • FR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 1
    حوثی کشون بوده بزنید که خوب دارید میزنید انتقام ملت ایرانو از مزدورای رژیم بگیرید
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 0
    باید پدفند هوایی خوبی با موشکهای دوش پرتاب ایجاد شود گرچه سرنگون نمی کنند ولی اسیب می زنند
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 0
    باید موشکهای ضدهوایی را باپهباد یا زیر دریایی های طارق به مردم یمن برسانید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس