کد خبر 1312851
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
کشته شدن بیش از 40 مزدور وابسته به ریاض در مأرب

منابع یمنی خبر دادند که در جریان درگیریهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با مزدوران دولت مستعفی در مأرب، چهل و یک نفر از این مزدوران از جمله چند سرکرده ارشد کشته شدند.

به گزارش مشرق، منابع نظامی یمن از تداوم درگیریهای شدید بین ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با مزدوران دولت مستعفی در اطراف شهر مأرب خبر می‌دهند.

این منابع به پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» گفتند که این درگیری در منطقه «وادی عبیده» واقع در جنوب شرق مأرب رخ داده و در پی آن، ۴۱ نفر از مزدوران دولت مستعفی کشته شدند.

به گفته این منابع، این افراد، در درگیریهای مستقیم با نیروهای دولتی یمن کشته شده‌اند و در میان آنان، نام سرکرده‌های ارشد به چشم می‌خورد.

این منابع در میان فرادی که کشته شده‌اند،   نام این افراد را آورده‌اند: سیف العشمی مسئول اطلاعات تیپ ۱۷۷،   محمد صالح البحبوح فرمانده لشکر سوم گارد مرزی، عبدالرحمن محمد قصیله، فرمانده گردانهای «مقاومت مأرب» و محمد علی الترابی فرمانده ارشد لشکر دوم نیروهای ویژه.

این در حالی است که سرلشکر «ناصر الذیبانی» رئیس اداره عملیات نظامی وزارت دفاع دولت مستعفی  امروز به همراه تعداد دیگری از فرماندهان وابسته به ائتلاف سعودی طی عملیات اطلاعاتی نیروهای صنعاء در جبهه «البلق» مأرب کشته شدند. الذیبانی برجسته‌ترین فرمانده نظامی ائتلاف سعودی در مأرب به شمار می‌رفته است.

دیروز (یکشنبه) «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در صفحه توییتر خود درباره آخرین تحولات آزادسازی مأرب نوشت، موضوع مأرب تمام شده و آنچه «مزدوران» می‌گویند هیاهوی توخالی و سروصدای بی مورد است.

وی افزود، آزادسازی حتمی مأرب برای منازعه یا کوبیدن طرف دیگری نیست بلکه ضرورت‌های امنیتی، مقابله با تروریسم و تمایل به بلوغ اراده صلح، این نبرد را ایجاب کرده و درک این حقایق مهم است.

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شرق استان صنعاء از سال گذشته میلادی آغاز شده و بیشتر مناطق و شهرهای آن تحت کنترل نیروهای صنعاء درآمده است. مأرب جزء آن دسته استان‌های یمن است که از منابع طبیعی مثل نفت و گاز برخوردار است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 3
    از اول جنگ تا الان حوثی ها یه کشته هم دادن؟
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      3 0
      کشته ندادن شهید دادن مثل صماد .طه مدانی.ابو حرب .و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس