کد خبر 1313394
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵
هند واردات کیوی از ایران را تعلیق کرد‌

وزارت کشاورزی هند درنامه ای به سازمان حفظ نباتات ایران اعلام کرد به دلیل مشاهده مکرر آفت در محموله‌های کیوی، واردات این محصول از ایران موقتاً تعلیق می‌شود.

به گزارش مشرق، وزارت کشاورزی هند در نامه‌ای به مهدی قائمیان، معاون قرنطینه و بهداشت سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد: صادرات کیوی ایران به هند با استاندارهای تعریف شده مطابقتی ندارد.

در این نامه که ۱۶ آذر ارسال شده، تاکید شده است: بارها وجود آفت قرنطینه ای شپشک سفید و غیر قرنطینه‌ای شپشک  قرمز در محموله های کیوی وارداتی از ایران مشاهده شده است که منطبق با استانداردهای تعریف شده نیست و وجود چنین آفت در محموله ها تهدیدی بر امنیت زیستی کشور هند به حساب می‌آید و طبق مقررات این کشور باید برخورد شود.

در این نامه با تاکید بر اینکه در صورت بروز چنین مشکلاتی بر اساس مقررات امکان ممنوعیت واردات وجود دارد، اشاره شده است: کشورهای دیگر هم چنین واکنش هایی را قطعا پیش بینی می‌کنند تا از شیوع آفات قرنطینه‌ای در کشورشان جلوگیری کنند.

نامه های قبلی هم نشان می دهد از آوریل ۲۰۱۹ تاکنون در ۱۳ محموله آفت قرنطینه‌ای شپشک سفید و در ۲ محموله آفت غیر قرنطینه ای شپشک قرمز مشاهده شده است اما درباره علت های آن پاسخی از ایران دریافت نکرده ایم؛ علاوه بر این از اکتبر ۲۰۲۱ تاکنون هند در  ۲۴ محموله کیوی ایران آفت های قرنطینه ای و غیر قرنطینه ای مشاهده کرده است.

در این نامه آمده است با در نظر گرفتن این ملاحظات، تا زمانی که سازمان حفظ نباتات ایران در «ارزیابی های احتمال ریسک» تجدید نظر نکند، واردات کیوی از ایران معلق می‌ماند و احتمالا برای گواهی بهداشتی هشتم دسامبر هم ترتیب اثری داده نخواهد شد.

هند واردات کیوی از ایران را تعلیق کرد

هند واردات کیوی از ایران را تعلیق کرد

هند واردات کیوی از ایران را تعلیق کرد

هند واردات کیوی از ایران را تعلیق کرد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • US ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 0
    صادرات برنج از هند ،استاندارد هستند؟!
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 0
    بزودی شاهد ورود کیوی های صادراتی به میادین تره بار خواهیم بود. دیروز که فلفل دلمه ایهای صادراتی سابق به روسیه رو زیارت کردیم.
  • یه مامان با حال IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 1
    آخرش معلوم شد به دلیل آفت و سموم کشاورزی بوده که محموله برگشت خورده؟
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 0
    اینا که ادرار گاو میخورن از کدام افت حرف میزنن؟
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 0
    از دوحالت خارج نیست،اول اینکه واقعا کوتاهی از ما بوده دوم اینکه پروژه اسرائیلی هاست که سعی دارند صادرات ما رو به کشور های مختلف از جمله روسیه امارات و هند کاهش و حتی متوقف کنند
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 0
    چرا برنجهای سمی هند و پاکستان را وارد میکنید ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس