کد خبر 1313470
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
میوه کیوی نمایه

سخنگوی گمرک ایران گفت: محموله ۲۰ تنی کیوی که قرار بود به امارات صادر شود گواهی قرنطینه را از مبدا دریافت نکرده بود و با توجه به اینکه تاییدیه قرنطینه‌ای وجود نداشت گمرک مانع صادرات شده است.

به گزارش مشرق، روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران، در توضیح دلیل برگشت محموله ۲۰ تنی کیوی که قرار بود به امارات صادر شود گفت: این کیوی‌ها هنوز به امارات صادر نشده و به دلایل فنی قبل از خروج مجوز صادرات آن صادر نشد و دلیل عدم صادرات آن نبود گواهی قرنطینه برای این محصول بوده است.

بیشتر بخوانید:

هند واردات کیوی از ایران را تعلیق کرد

سخنگوی گمرک ایران گفت: سازمان حفظ نباتات به عنوان متولی قرنطینه نباتی براساس شیوه نامه‌های خود در خصوص آفت‌ها و مجاز بودن جابه جایی محصولات گیاهی، میوه و نباتات، کنترل‌هایی را بر اساس دستورالعمل‌های خود بر روی محصولات انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: ظاهرا محموله ۲۰ تنی کیوی که قرار بود به امارات صادر شود گواهی قرنطینه را از مبدا دریافت نکرده بود و با توجه به اینکه تاییدیه قرنطینه‌ای وجود نداشت و یکی از اسناد لازم برای مجوز صادرات است گمرک مانع صادرات شده و محموله به امارات صادر نشده است.

لطیفی گفت: این محموله از گمرک شهید باهنر استان هرمزگان به واسطه عدم اخذ گواهی قرنطینه برگشت خورده و از صادرات آن جلوگیری شده است و هر زمانی که برای این محموله تاییدیه‌های اولیه و گواهی قرنطینه صادر و مجاز شناخته شود امکان صادرات آن فراهم می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 2
    نخل! و فلفل دلمه‌ای! و کیوی! و میوه و ... تو این مملکت خراب شده! که سگ صاحبشو نمیشناسه!!! نتیجه‌ی دشمنی و مرگ بر همه!!! گفتنا همینه و جز این نیست.....
    • DE ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      1 0
      ۱۵:۱۱ نتیجه‌ی دشمنی و مرگ بر همه!!! گفتنا همینه و جز این نیست.....خخخخخ بیچاره بیسواد قبل از نوشتن کامنت و آبروریزی سری به آمار رسمی کشورها بزن ببین سالانه چند میلیارد تن خوراکی و تره بار و اجناس نابود و یا دور ریخته میشن .تو اینقدر کوته فکری که نمیدونی این کیویها در مقابل صادرات ایران به خارج کلا اصلن به حساب نمیاین . بعد تو اومدی فرصت طلبی کنی سیاسیش کنی .برو کاغذ مداد بردار بامَداد تا بامداد خجالت بکش .برو ده برو دیگه ذُل زده رو کامنت من. بچه پررو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس