کد خبر 1313319
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در توییتر نوشت: هدف گذاری دولت در بودجه ۱۴۰۱ تحقق رشد ۸ درصدی است، جهت گیری دولت فعال سازی بخش خصوصی، مشارکت و نقش آفرینی مردم است.

خط قرمز بودجه ۱۴۰۱، کسری بودجه، ایجاد تورم و خلق پول است.

سال آینده سازندگی جدی در دولت رخ خواهد داد و شاهد تکمیل بسیاری از طرح های نیمه تمام کشور خواهیم بود.

هزینه های جاری دولت(به استثنای حقوق) در بودجه ۱۴۰۱، ۱۵درصد کاهش یافته است و این بخش در جهت سازندگی کشور هزینه خواهد شد.

دولت مردمی از انتقاد رسانه ها، نخبگان و مردم استقبال می‌کند، طبیعی است که انتظارات از دولت سیزدهم به دلیل مشکلات به ارث رسیده از گذشته زیاد است و دولت هم بصورت شبانه روزی در تلاش برای کاهش مشکلات مردم است.

در ستاد ملی مقابله با کرونا به جهت حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران کمک هزینه معیشتی در ایام بیکاری ناشی از کرونا تصویب شده است و توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آنها اختصاص داده خواهد شد.

هدف جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات، لغو موثر تحریم های ظالمانه و غیرقانونی است.

طبیعی است که طرف مقابل که خود بانی تحریم های غیرقانونی است با روایتگری غلط و یکطرفه به دنبال اثرگذاری بر روند مذاکرات است.

امروز توافق با پیشنهادات و ایده های سازنده طرف ایرانی کاملا در دسترس است، به شرطی که اراده جدی در طرف مقابل وجود داشته باشد.

در چند ماه گذشته ۱۷۵ طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۳/۳ میلیارد دلار از ۲۱ کشور جهان در سازمان سرمایه گذاری مصوب و ۲۶۸ میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی بوده است که تا پایان سال شاهد افزایش چشمگیر آن خواهیم بود.

توضیح سخنگوی دولت درباره خط قرمز بودجه ۱۴۰۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 1
    سلام علیکم نظام جمهوری اسلامی مرهون وبرگرفته اندیشه رهبر بزرگ ما امام خمینی( ره) وخون شهیدان است. مابازنشستگان صندوق باز نشستگی کشوری وبهداشت شاهد این هستیم که حضرتعالی در همه وقت نزد مردم هستیدودر جهت رسالتی که بدوش گرفتید خدمت می نمایید واز افراد بی نظیر در عرصه خدمت هستید .ولی کسانی هستند که دارند در حیطه کارشان کوتاهی از قانون میکنند واز کارشناسان کار شکن استفاده می کنند .در این راستاما بازنشستگان کشوری وبهداشت چون در بودجه همسان سازی که قرار بود طی 10 سال انجام شود متاسفانه در نظر نگرفتند خواهشمند برای حق قانونی شان مساعدت نمایید وگروه معترضین را فقط نبینید چون حقوق دیگران هم قانونی است و هم برای حرمت خون شهیدان معترض نشدندواکنون منتظر نمایندگان محترم مجلس از جمله جناب آقای حاج بابایی و....که در جریان همسان سازی حقوق وهمترازی 90 درصد بازنشستگان در جلسات گذشته حق وحقوق کارمندان وبازنشستگان هستند ببینیم که برای وفای به عهد واقدام قانونی می توانند باعث استحقاق حقوق آنان شوند یا نه؟چون تا کنونکارشناسان محترم جدید شما به سوابق قانونی همسان سازی وهمترازی کارمندان وبازنشستگان ورفع تبعیض وحقوق نجومی بگیران اشاره ننمودند ودر بودجه1401 عمل ننمودند و فقط هدف آنان دادن حق به گروه معترضین بوده است. موفق باشید خدا پشتیبان شما باشد ممنون
  • کریم IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    اگر دولت نتواند مفاد بودجه رو به نتیجه مطلوب برسونه نه تنها خودش به مشکل سختی دچار خواهد داشت بلکه عملا روند باطل دولت فاجعه گرین کارتی روحانی رو ادامه خواهد داد
  • توکلی IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 0
    متأسفانه هیچ برنامه ای دولت برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در نظر نگرفته است و مجلس هم به کلی به دست فراموشی سپرده است. البته نوبت بازنشستگان در آینده نزدیک برای انتخابات مجلس هم فرا خواهد رسید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس