وزیر لبنانی: سلاح حزب‌الله در لبنان کاملا مشروع است

وزیر کشاورزی لبنان با اشاره به نقش پررنگ حزب الله در دفاع از مردم این کشور تاکید کرد که مقاومت و سلاح آن در لبنان کاملا مشروع هستند.

به گزارش مشرق، «عباس الحاج حسن» وزیر کشاورزی لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی درباره تحولات اخیر  این کشور و نقش حزب الله در کاهش درد و رنج مردم در این شرایط بحرانی اظهار داشت، همه گروه‌ها و نیروهای سیاسی لبنان، وزن، ارزش و محبوبیت خاص خود را در پارلمان دارند و حزب الله نیز در پارلمان  و دولت حضور دارد.

بیشتر بخوانید:

نشست رسانه‌های عربی علیه سازش در لبنان، آل خلیفه را به خشم آورد

وی افزود، حزب الله با رویکرد مقاومتی خود و با هدف دفاع از لبنان شهدایی را در سوریه تقدیم کرده است؛ بنابراین حزب الله و سلاح مقاومت در لبنان کاملاً مشروع است.

وزیر کشاورزی لبنان در ادامه تاکید کرد که او با اظهارات مقامات عربستان سعودی درباره وابستگی دولت لبنان به حزب الله کاملاً مخالف است.

وی همچنین درباره روابط لبنان با سوریه تصریح کرد، سوریه کشور همسایه و برادر لبنان است و همواره در کنار ما بوده و اینکه حمل و نقل با سوریه را متوقف کنیم یا مرز بین دو کشور را ببندیم کاملاً غیرطبیعی است. هیچ چیز مانع روابط میان بیروت و دمشق نخواهد شد و دو طرف باید در زمینه کشاورزی با یکدیگر همکاری داشته باشند.

این وزیر لبنانی درباره جنگ یمن نیز اظهار داشت، این جنگ بزرگ‌ترین جنگی است که امروز باید پایان یابد. هیچ انسانی نمی‌تواند کشته و آواره شدن صدها هزار نفر را ببیند و به دنبال امید بگردد.  صرف نظر از اینکه علت این جنگ  چه بوده و چه کسی می خواهد در آن پیروز شود  باید این جنگ پایان یابد.

وی با بیان اینکه هیچ شخصی را نمی توان قبل از برعهده گرفتن یک مسئولیت بازخواست کرد و هر شخصی در این دنیا حق دارد آزادانه درباره هر چیزی نظر بدهد تاکید کرد، استعفای «جورج قرداحی» وزیر رسانه سابق لبنان یک تصمیم شخصی بود و من به آن احترام می‌گذارم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 2
    خب نمی تونست بگه قانونیه گفت مشروعه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس