تلاش نافرجام آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به مقاومت

رئیس فراکسیون نمایندگان بعلبک الهرمل (حزب الله) در پارلمان لبنان گفت آمریکا و رژیم صهیونیستی از هر راهی برای ضربه زدن به مقاومت استفاده می کنند اما تحرکات آنها راه به جایی نبرده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد، «حسین الحاج حسن» رئیس فراکسیون نمایندگان بعلبک الهرمل (حزب الله) در پارلمان لبنان گفت آمریکا و رژیم صهیونیستی از هر راهی برای ضربه زدن به مقاومت استفاده می کنند، ولی مقاومت قوی است و آنها نمی توانند به اهداف خود برسند.

الحاج حسن در سخنانی ضمن اشاره به این موضوع، به پرونده انفجار بیروت اشاره کرد و افزود: درخواست قاضی «بیطار» بازپرس پرونده انفجار بیروت برای بازداشت «علی حسن خلیل» دیگر نماینده پارلمان لبنان نشان می دهد اوضاع حکومتی همچنان پیچیده است.

وی درباره پرونده استعفای وزیر اطلاع رسانی لبنان هم گفت: حزب الله به وزیر جورج قرداحی برای استعفا یا خودداری از آن اختیار تصمیم گیری داد.

این نماینده پارلمان لبنان اوضاع اقتصادی لبنان را دشوار توصیف کرد و ادامه داد: محاصره آمریکا علیه ملت لبنان با برنامه ریزی های جدید همچنان ادامه دارد. آمریکا برای تغییر نتایج انتخابات پارلمانی از طریق حمایت از انجمن ها و جامعه مدنی تلاش می کند.

الحاج حسن تصریح کرد: حزب الله از طریق تأمین مازوت، مواد غذایی و دارو برای محافظت از منطقه حضور مقاومت تلاش می کند، هر چند پرونده مازوت پر مخاطره و مهم است و تقریباً حدود سه ماه طول خواهد کشید. اگر دخالت حزب الله برای وارد کردن مازوت نبود، اکنون مجبور بودیم مازوت را با قیمت خیالی در بازار سیاه خریداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا از تمام راه ها از جنگ تموز گرفته تا جنگ سوریه برای ضربه زدن به مقاومت و قطع کردن حلقه اتصال بین مقاومت و سوریه استفاده کرده و اکنون از طریق وخیم کردن اوضاع اقتصادی و محاصره مستمر، به دنبال محقق کردن اهداف خود است و این بخشی از کارزار آمریکا برای هدف قرار دادن مقاومت است.

الحاج حسن در پایان گفت: رژیم صهیونیستی شروطی را برای حل و فصل اوضاع در خاورمیانه یا لبنان تعیین کرده و به دنبال ترسیم مرزهای آبی با لبنان طبق خواسته های خود، اسکان فلسطینی ها و چه بسا سوری ها و عادی سازی روابط با این رژیم است، ولی ما قوی هستیم و آنها نمی توانند اهداف خود را محقق سازند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس