لوکاشنکو باز هم اروپا را با قطع انتقال گاز تهدید کرد

رئیس‌جمهوری بلاروس امروز، دوشنبه به اتحادیه اروپا هشدار داد که در مرحله مشخصی اقدام به توقف صادرات گاز به اروپا خواهد کرد.

به گزارش مشرق، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس در گفت‌وگو با شبکه "تی آر تی" ترکیه تاکید کرد: اگر تحریم‌هایی که تحمیل کرده و خواهند کرد ما را در وضعیت اضطراری قرار دهد، راهی برای ما در پاسخ به تحریم‌هایشان نخواهد بود، جز اینکه ما از تدابیر قاطع استفاده کنیم.  

این اولین بار نیست لوکاشنکو به ورق گاز در برابر اروپایی‌ها در سایه تحریم‌های اعمال شده علیه کشورش و نیز در پی بحران مهاجران در مرزهای بلاروس اشاره می‌کند.

 لوکاشنکو، رهبران اروپا را به عدم تمایل به مذاکره با کشورش درباره حل بحران مهاجران متهم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که مذاکرات مینسک با اتحادیه اروپا پیرامون بحران چطور پیش می‌رود؟ گفت: هیچ پیشرفتی وجود ندارد، حتی اگر آنها به این موضوع توجه بکنند، نمی‌خواهند کاری در این باره انجام دهند. هیچ دلیلی وجود ندارد که کاری نمی‌کنند. کل آنچه می‌خواهند ایجاد راه توجیهی برای فشار بر بلاروس است. لذا در این مذاکرات شرکت نمی‌کنند. اگر مسؤولانی وجود داشتند برای مذاکره با ما مامور می‌شدند؛ اما آنها به نظر واقعا مشغولند. زیرا که اتحادیه اروپا در حال حاضر با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند، به نظرم آنها وقتی ندارند تا به این مساله بپردازند.

طی سال جاری میلادی هزاران مهاجر از آسیا و آفریقا از مرزهای مشترک بلاروس با لیتوان، لتونی و لهستان راهی کشورهای اروپایی شدند، مقامات این سه کشور در مناطق مرزی حالت فوق‌العاده اعلام و تدابیری در جهت تقویت مرزی لحاظ کردند.

وضعیت مرزهای بلاروس با اتحادیه اروپا در هشت نوامبر بسیار بحرانی شد و هزاران مهاجر از کشورهای خاورمیانه به آنجا رسیدند.

اتحادیه اروپا، مینسک را متهم کرد که روند انتقال مهاجران غیرقانونی به خاک این کشور را هموار کرده و این عملیات را اقدامی خصمانه از سوی مقامات بلاروس خواند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 0
    دمش گرم، مگه آلمان میگه نورد استریم رو تأیید نمیکنیم کسی حرفی میزنه؟؟ آقا زودتر قطعش کن حال کنیم!
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 0
    در مقابل زورگو باید کم نیاری وگرنه جسورتر میشه باید همه گزینه هایی که میتونی رو اعلام کنی یکی دوتاشو برای روز مبادا نگه داری تیر خلاص رو فقط

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس