بلاروس استفاده ابزاری از مهاجران غیرقانونی را از سر خواهد گرفت

«پاول یابلونسکی» معاون وزیر امور خارجه لهستان مدعی شد که بلاروس بار دیگر به استفاده از مهاجران به عنوان سلاحی علیه اروپا و سایر کشورها دست خواهد زد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «پاول یابلونسکی» معاون وزیر امور خارجه لهستان در گفتگو با نشریه استرالیایی فایننشال ریویو مدعی شد که بلاروس بار دیگر به استفاده از مهاجران به عنوان سلاحی علیه اروپا و سایر کشورها دست خواهد زد.

بر اساس این گزارش، یابلونسکی در جریان این گفتگو که روز یکشنبه منتشر شد، گفت: بلاروس از مهاجران به عنوان ابزاری برای تهدید اروپا و بی ثبات کردن اروپا استفاده می‌کند. این ابزار قطعاً دوباره در بسیاری از نقاط جهان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: به گفته معاون وزیر امور خارجه، تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه بلاروس فعلاً مانع از استفاده لوکاشنکو از بحران مهاجرت به عنوان سلاح شده است، اما این بدان معنا نیست که او در آینده بار دیگر به این کار باز نخواهد گشت.

یابلونسکی خاطرنشان کرد که لوکاشنکو احتمالاً از آغاز سال ۲۰۲۲ به دنبال بازگشت به این مسیر بوده و مهاجران غیرقانونی به عنوان سلاح در بسیاری از نقاط جهان و نه فقط اروپا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

گفتنی است، از ماه جولای به این سو، لیتوانی، لتونی و لهستان با افزایش تعداد مهاجران غیرقانونی که برای ورود به خاک این کشورها از طریق مرز بلاروس تلاش می‌کنند، مواجه شده‌اند. آنها مینسک را به سازماندهی بحران در تلافی تحریم‌های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا متهم می‌کنند، با این حال، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس بارها ادعاهای غرب در این خصوص را رد کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    0 0
    چی شد؟ وقتی بلاروس رو با یانکی‌ها تحرطم میکردین خوب بود؟ حالا بخورین حال کنین!! خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس