کد خبر 1283918
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
استفاده ابزاری آمریکا از تحقیقات انفجار بیروت

نماینده حزب الله در پارلمان لبنان اعلام کرد که آمریکا در تلاش است تا از تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت به عنوان ابزاری برای هدف قرار دادن مخالفانش در انتخابات پارلمانی لبنان استفاده کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد، «حسن عزالدین» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که روایت کاملی درباره مواد منفجره «نیترات آمونیوم» که وارد بندر بیروت شده است، وجود دارد و در هر لحظه می‌تواند در رسانه‌ها منتشر شود، بنابراین همه می‌توانند از واقعیت اتفاقاتی که افتاده، مطلع شوند.

بیشتر بخوانید:

حزب‌الله لبنان چگونه کارت‌های واشنگتن را به هم ریخت؟

وی افزود: همچنین گزارش‌هایی از سرویس‌های امنیتی داخلی و بین‌المللی درباره حادثه انفجار بندر بیروت از لحظه ورود کشتی حامل نیترات آمونیوم به آب‌های منطقه‌ای لبنان تا تخلیه بار آن وجود دارد. در اینجا سوالاتی درباره نقش و وظیفه نیروهای بین المللی در لبنان به وجود می‌آید و این که چگونه این کشتی وارد بیروت شد و چگونه مورد تفتیش قرار گرفت و در لحظه ورود به آبهای لبنان کجا متوقف شده و کجا بار خود را تخلیه کرد؟ اینها سوالاتی هستند که پیدا کردن پاسخ شان به نفع همه است.

این نماینده حزب الله در پارلمان لبنان تاکید کرد، ما به دنبال یافتن حقیقت و عدالت و انصاف در این پرونده هستیم و هرگونه تلاش برای دستکاری در پرونده انفجار بیروت و سیاست زدگی آن را رد می‌کنیم.

حسن عزالدین تصریح کرد، آمریکاییها همچنان تلاش می‌کنند تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت را به عنوان یکی از ابزارهای انجام پروژه‌های خود در لبنان به کار برده و از آن در انتخابات پارلمانی لبنان ضد مخالفانشان استفاده کنند. آمریکایی‌ها در تلاشند تا معادله پارلمانی لبنان را به نفع هم‌پیمانان خودشان تغییر دهند و از طرف‌های مختلف تحت عنوان جامعه مدنی و یا کمپین‌های تحت نظارت واشنگتن حمایت می‌کند. البته همه کارهایی که آمریکا از سال‌ها قبل علیه لبنان با ابزارهایی همچون محاصره انجام داده همگی برای رسیدن به این هدف بوده است.

وی درباره سفر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به لبنان اظهار داشت که ایشان قبل از رسیدن به فرودگاه بیروت آدرس دیدارهای خود با مقامات لبنانی را مشخص کرده بود و پیام روشنی که وزیر خارجه ایران با خود به لبنان آورد این بود که کشورش همواره در کنار ملت و دولت و ارتش لبنان ایستاده و آماده کمک به این کشور در زمینه‌های مختلف است؛ به ویژه اینکه لبنانیها شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند.

حسن عزالدین اظهار داشت، زمانی که یک ساختار سیاسی فرقه‌ای در لبنان وجود دارد و گروه‌های مختلف این کشور با یکدیگر متحد نیستند، زمینه لازم برای مداخلات خارجی فراهم می‌شود. گاهی این طرفهای خارجی اهداف شیطانی در سر دارند و نمی‌خواهند لبنان را قدرتمند ببینند و قبول نمی‌کنند که این کشور تبدیل به تهدیدی برای دشمن صهیونیستی شود.

این نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در ادامه اشاره کرد، مجموعه اولویت‌هایی که دولت جدید باید روی آنها کار کند، تامین خدمات آموزشی، پزشکی و سوخت مورد نیاز مردم است که از این طریق امنیت و ثبات کشور برای اجرای انتخابات پارلمانی آینده تامین گردد. همچنین تا زمانی که نیاز به سوخت مازوت در لبنان وجود داشته باشد ما به ورود محموله‌های این سوخت به کشور ادامه می‌دهیم و هرگز قبول نمی‌کنیم که بیمارستان‌ها یا نانوایی‌ها از کار بیفتند و این موضع روشن و نهایی ماست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس