کد خبر 1311563
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۰
مرسدس از تسلا سبقت گرفت!

شرکت مرسدس بنز با اخذمجوز در آلمان برای رانندگی خودران و بدون دست توانست زودتر از شرکت تسلا به این موفقیت دست یابد وبه زودی سیستم آن موسوم به درایو پایلت ممکن است در سطح بین المللی در دسترس قرار گیرد.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، بر اساس بیانیه مطبوعاتی شرکت "دایملر" که شرکت مادر "مرسدس بنز" محسوب می‌شود، آلمان مجوز سیستم رانندگی نیمه خودران "مرسدس بنز" را صادر کرده است که نشان می‌دهد ویژگی رانندگی خودران "درایو پایلت"(Drive Pilot) این شرکت ممکن است به زودی در سطح بین‌المللی زودتر از شرکت "تسلا" در دسترس قرار گیرد.

بیشتر بخوانید

مقایسه کیفیت ساخت تسلا مدل۳ در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ +عکس

"مارکوس شافر" عضو هیئت مدیره "دایملر" در بیانیه‌ای گفت: سال‌های زیادی است که ما برای تحقق چشم‌انداز خود در زمینه رانندگی خودران کار می‌کنیم. اکنون با این سیستم مبتنی بر "لیدار"(LiDAR)، ما یک فناوری نوآورانه برای وسایل نقلیه خود توسعه داده‌ایم که تجربه رانندگی منحصر به فرد و لوکسی را به مشتریان ارائه می‌دهد و به آنها مهم‌ترین چیز یعنی "زمان" را هدیه می‌دهد. با تأیید مقامات، ما اکنون به یک پیشرفت دست یافته‌ایم و اولین تولید کننده‌ای هستیم که رانندگی خودرانِ مشروط را به مرحله تولید در آلمان وارد کرده است.

مرسدس از تسلا سبقت گرفت!

وی در این بیانیه توضیح داده است که چگونه در خودروهای مجهز به این فناوری جدید، این سیستم بسیار خودکار به راننده این امکان را می‌دهد تا در ترافیک سنگین یا بزرگراه‌های شلوغ روی فعالیت‌های دیگری غیر از رانندگی تمرکز کند. این چیزی است که رویای بسیاری از خودروسازان، به خصوص "تسلا" بوده است.

با این حال، حداکثر سرعتی که در آن می‌توان از سیستم "درایو پایلت" استفاده کرد همچنان به ۶۰ کیلومتر در ساعت محدود است.

در حال حاضر "مرسدس" می‌تواند این سیستم را فقط در آلمان ارائه کند، اما این شرکت به دنبال تأییدیه نظارتی سایر حوزه‌های قضایی است و اعلام کرده است که به محض وجود یک چارچوب قانونی ملی برای عملیات خودکار مشروط، اقدامات لازم را برای قانونی کردن این سیستم انجام خواهد داد.

مرسدس از تسلا سبقت گرفت!

"مرسدس" اعلام کرده است که از اواسط سال آینده، مدل‌های کلاس اس(S-Class) و "ای‌کیواس"(EQS) این شرکت با آپشن "درایو پایلت" عرضه می‌شوند، اگرچه تاکنون هیچ صحبتی در مورد هزینه تعبیه این سیستم جدید ارائه نشده است.

اشتراک فناوری کاملا خودران(FSD) شرکت "تسلا" که همچنان به نظارت فعال راننده نیاز دارد و خودرو را کاملا مستقل نمی‌کند، ماهیانه ۹۹ دلار و همچنین ۱۹۹ دلار هزینه دارد. حال باید دید آیا اکنون سیستم خودران و مستقل "مرسدس"‌گران‌تر عرضه خواهد شد؟

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    خودرو سازی ایران از همه شما جلوتر است منتها در دزدی درجا زدن خاک بر سر عقب مانده ان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس