کد خبر 1313987
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷
فسیلی که قصد خداحافظی ندارد

رانندگی با نیوا به لطف سیستم تعلیق نرم و ساختار یکپارچه (یونی‌بادی) بسیار لذت‌بخش‌تر از انتظار به نظر می‌رسد هرچند که تعویض دنده‌های آن کمی سفت انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، قبل از اینکه سراغ بررسی این خودرو برویم بهتر است بدانید که نیوا در روسیه قیمت ارزانی دارد که از ۶۶۰ هزار روبل معادل ۹,۳۰۰ دلار آغاز می‌شود اما در بریتانیا این خودرو با قیمت ۱۷,۵۹۵ پوند به فروش می‌رسد که برای چنین خودرویی مبلغ بسیار زیادی است.

نیوا در طراحی ظاهری از سال ۱۹۷۷ تاکنون تغییر چندانی نداشته است. بااین‌حال، در بین به‌روزرسانی‌های متعدد این خودرو در طول عمر درازش، قابل‌توجه‌ترین فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت یعنی زمانی که برای نسخه اوربان سپرهای جدید یکپارچه طراحی شد اما در دیگر نسخه‌ها همچنان همان سپرهای استیلی قدیمی حفظ شدند.

بیشتر بخوانید

ایمنی پنج ستاره بی‌ام‌و iX +فیلم و عکس

به‌روزرسانی سال ۲۰۲۰ نیوا روی داخل آن تمرکز داشت هرچند که با چنین خودروی قدیمی‌ای نمی‌توان کار زیادی انجام داد و همین موضوع نگرانی‌های ایمنی در مورد آن‌را افزایش می‌دهند.

به گفتهٔ واتسون، با وجود قدیمی بودن کابین نیوا و پلاستیک‌های خشک آن، قطعات داخلی به‌خوبی در کنار هم مونتاژ و چفت شده‌اند.

نمونه‌ای که او بررسی کرده نسخه لوکس نیوا محسوب می‌شود و از تجهیزاتی مثل پنجره‌های برقی، تهویه مطبوع، گرم‌کن صندلی‌های جلو و سیستم صوتی برخوردار است.

فسیلی که قصد خداحافظی ندارد +عکس

همان‌طور که از چنین خودروی کوچکی انتظار می‌رود، صندلی‌های عقب آن تنگ هستند و هرچند نسخهٔ پنج‌در آن‌هم ارائه می‌شود اما به دلیل فروش پایین، لادا تا پایان امسال به تولید این نسخه پایان خواهد داد. حجم صندوق بار نیوا سه‌در هم تنها ۲۶۵ لیتر است که در حد خودروهای کوچک شهری این روزها است.

رانندگی با نیوا به لطف سیستم تعلیق نرم و ساختار یکپارچه (یونی‌بادی) بسیار لذت‌بخش‌تر از انتظار به نظر می‌رسد هرچند که تعویض دنده‌های آن کمی سفت انجام می‌شود.

فسیلی که قصد خداحافظی ندارد +عکس

در رانندگی روی جاده‌ها خلوت اما مشکل اصلی نیوا یعنی پیشرانهٔ کم‌توان آن مشخص می‌شود زیرا موتور ۱.۷ لیتری این شاسی‌بلند روسی تنها ۸۲ اسب بخار قدرت دارد.

به همین دلیل، نیوا در آزمایش شتاب کارواو در این ویدئو پس از ۱۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در ۲۴.۲ ثانیه طی کرد.

فسیلی که قصد خداحافظی ندارد +عکس

روی جاده‌های پیچ‌درپیچ نیز فرمان نیوا دقت لازم را ندارد و خودرو بادی‌رول زیادی از خود نشان می‌دهد اما این جایی نیست که نیوا برای آن طراحی شده باشد.

خانهٔ اصلی این خودرو آفرود است که به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک دائمی با قفل دیفرانسیل مرکزی و دنده‌های ضریب سنگین توانایی‌های خوبی از خود نشان می‌دهد.

فسیلی که قصد خداحافظی ندارد +عکس

به‌طورکلی، نتیجه‌گیری مت واتسون از رانندگی با لادا نیوا این است اکثر مردم باید از خرید این خودرو اجتناب کنند اما کسانی که خواهان خودروهای عجیب و خاص هستند باید سریع بروند یک دستگاه از آن‌را بخرند البته در روسیه، برای کسانی که خواهان خودروی آفرودی مدرن‌تری هستند، لادا مدل نیوا تراول را ارائه می‌کند.

همچنین جانشین این نیوای کهن‌سال هم قرار است در سال ۲۰۲۴ از راه برسد.

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    24 17
    در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم--------- خواستی؟ لطفا همین الان در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    7 9
    حدیث کِساء، حدیثی در فضیلت پیامبر (ص)، علی (ع)، فاطمه (س)، حسن (ع) و حسین (ع) است. واقعه حدیث کِساء در خانه ام سلمه، همسر پیامبر روی داد. دا بخواهیم
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    18 3
    آشغال
  • NL ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    7 1
    قیمت این خودرو در روسیه فقط 9300 دلار است
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    5 11
    چرا به این میگی فسیل...
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      4 0
      فسیل، تخم و ترکه کذّاب سرخه ای هستند که هنوز در سیستم دولتی جولان می دهند، مثل جاسوس خانه انرژی اتمی
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    11 2
    فکر کردم ملکه انگلیس
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    3 0
    به نظرم باید با روس ها همکاری کنیم و این ماشین با موتور داخلی و فیس لیفت ایرانی تولید شود . می تواند بهترین گزینه برای اقلیم ایران و استفاده ارگانهای دولتی در همه جای ایران شود .
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      1 0
      خیلی هم عالی ارزان تر تویوتا و ...
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      1 0
      نسخه 5 در
  • mojtaba SE ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    3 0
    اتفاقا نیوا یک ماشین همطراز با جیب لندگورز(جاده شنی)است.و مثل جیب 4 چرخش میتونه هم زمان کار کنه(4 دریفت)و مثل جیب دنده هاش هم کمی سخت جا میره و در اصل قفل میشه که علت معقول امنیت ماشین رو داره (فکر کن رو یک سنگ گیر کردی و زرب و زرب دنده میپره بیرون و امنیت سرنشینها در خطر میافته).این ماشین خیلی هم هوادار داره چون امنیت بالا و تو سرما 30 درج زیر صفر راحت روشن میشه که تمام ماشینهای اروپائی مشکل دارن که روشن بشن زیر سرمای منحی 20....به همین دلایل فسیل نشده و بازار خودش رو داره..و ارزان هم هست با کیفیت مطمئن
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      1 0
      تو ایران شده مسابقه خرید خودروی آفرودی خارجی بین اورگانهای دولتی . اگه یک همچین خودرویی داشتیم ، کلی صرفه اقتصادی داشت برای بیت المال.
  • رضا IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 0
    سلام از پراید که بهتره و احتمالا از همه ماشینهای ایرانی الا تعداد خاص از گروه بهمن
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    چقدر شبیه رنو خودمونه.!!!!
  • علی اکبر IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    مثل این ماشین پیکان است
  • واقع بین IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 0
    فسیلی که قصد خداحافظی ندارد + ............چرا از فسیل های داخلی ( وانت نیسان و پراید و تیبا و..........) تیتر نمی زنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 0
    مثل وانت نیسانه ما که قصد خداحافظی نداره. البته نسل جدیدش هم که قراره سال ۲۰۲۴ بیاد طبق اعلام مدیر عامل شرکت لادا نسل جدیدش هم طراحیه رترو یا کلاسیکی خواهد داشت که کمی مدرن تر شده مثل فیات ۵۰۰ که با طراحیه کلاسیک تولید میشه اما گرافیک جدید چراغهاش و رینگهاش کمی مدرن ترش کرده یا فولکس قورباغه ای یا همون فولکس بیتل جدید که طراحیه کلاسیکی داره ولی به دلیل تغییر در سپرها و چراغهای عقب و جلو و رینگها کمی مدرن تر شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس