تسلا قابلیت بازی حین رانندگی را غیرفعال می کند

در پی افزایش تصادفات بر اثر بازی حین رانندگی، تسلا وعده داده که این قابلیت را فقط غیرفعال می کند و تنها زمانی که خودرو متوقف باشد این ویژگی در دسترس است.

به گزارش مشرق به نقل از Engadget، تسلا به سرعت به تحقیقات NHTSA در مورد سیستم بازی داخل خودروهایش و بازی رانندگان حین حرکت پاسخ می‌دهد. گاردین دریافته که تسلا به‌ روز رسانی‌ جدیدی را ارائه کرده که بازی حین رانندگی را غیرفعال می‌کند.

سخنگوی رگولاتور NHTSA  گفت که تسلا پس از گفتگو با مقامات این تغییر را وعده داده، اما هیچ اشاره‌ای به زمان این به‌ روز رسانی نشده است.

سازمان NHTSA مجدداً تأکید کرد که قانون ایمنی وسایل نقلیه، شرکت‌ها را از فروش خودروهایی که خطرات ایمنی قابل توجهی از جمله حواس‌ پرتی حین رانندگی دارد، منع می‌کند. این تحقیق تقریباً ۵۸۰ هزار خودروی الکتریکی تسلا را بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۲ پوشش می‌دهد.

سیستم بازی تسلا

اگرچه ایجاد این تغییر چندان تعجب آور نیست، اما سهل انگاری تسلا در غیرفعال کردن این قابلیت و عدم اقدام برای جلوگیری از آن می‌تواند عواقب را بدتر کند. گفتنی است که موضوع فشار رقابتی نیز وجود دارد. مرسدس بنز اخیراً خطایی را برطرف کرده که امکان پخش ویدئو وسط رانندگی را فراهم می‌کرد و اگر تسلا این قابلیت مخاطره آمیز را حذف نکند، زیر سوال می رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس