کد خبر 1311923
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
اعتراضات گسترده ضد قواعد کرونایی در اتریش و آلمان

iزاران نفر از شهروندان آلمانی و اتریشی به خیابان‌ها آمدند و علیه قواعد و محدودیت‌های ضد کرونایی اعتراض کردند.

به گزارش مشرق، هزاران نفر امروز (شنبه) در هامبورگ علیه اقدامات و محدویت های کرونایی اعتراض کردند.

در این اعتراضات که به صورت صلح آمیز برگزار شد معترضان فریاد می زدند که "ظرفیت ما تکمیل است و دست از سر فرزندان ما بردارید". پلیس از شرکت حدود ۱۰ هزار نفر در این اعتراضات خبر داد.

دولت آلمان برای مقابله با شیوع گسترده کرونا قواعد جدید را در دستور کار قرار داده است.

اکثریت نمایندگان حاضر در نشست جمعه پارلمان فدرال آلمان (بوندس‌تاگ) به اصلاحیه پیشنهادی دولت در قانون حفاظت در برابر عفونت رای موافق دادند.

این قانون برای مقابله موثر با گسترش ویروس کرونا، بارها اصلاح شده و تغییری که روز جمعه به تصویب رسید یکی از مناقشه‌برانگیزترین تدبیرهای مقابله با پاندمی به شمار می‌رود.

بر این اساس، تمام شاغلان در مراکز رسیدگی به بیماران و شهروندان در معرض بیماری باید تا نیمه ماه مارس ۲۰۲۲ دارای مدارکی مبنی بر ابتلا به بیماری کووید۱۹ و بهبود از آن یا واکسینه بودن کامل باشند.

قانون حفاظت در برابر عفونت در شکل جدید خود باید به تصویب شورای فدرال، متشکل از نمایندگان دولت‌های ایالتی هم برسد و انتظار می‌رود این شورا نیز با اصلاح آن موافقت کند.

کارل لاوترباخ، وزیر جدید بهداشت و از حامیان واکسیناسیون اجباری هم بالاترین هدف دولت صدراعظم اولاف شولتز را "حفاظت از شهروندان در بحران کنونی بهداشتی" عنوان کرد.

"در اتریش هم مجددا هزاران نفر در اعتراض به اقدامات و محدودیت های کرونایی به خیابان ها آمدند . بر اساس اطلاعات پلیس حدود ۴۴ هزار نفر در این تجمع اعتراضی که از طرف حزب افراطی آزادی اتریش فراخوان آن داده شده بود شرکت کردند.

اتریش برای مبارزه با شرایط بحرانی کرونایی قواعد و محدودیت ها بخصوص برای واکسینه نشده ها را تشدید کرده است.

اتریش در نظر دارد افراد واکسینه نشده را از اول فوریه ۲۰۲۲ میلادی جریمه کند. طبق برنامه دولت، کلیه افراد مقیم ۱۴ سال به بالا که از زدن واکسن کووید ۱۹ امتناع کنند تا سقف ۳۶۰۰ یورو جریمه خواهند شد.

دولت اتریش ماه گذشته و در پی موج پنجم کرونا در این کشور، تصمیم به اجباری کردن واکسن از سال آینده میلادی گرفت و نخستین کشور اروپایی شد که قرنطینه دیگری را بر شهروندان خود اعمال کرد.

تنها ۶۸ درصد از جمعیت حدوداً ۹ میلیونی اتریش بطور کامل علیه کووید۱۹ واکسینه شده اند که یکی از پایین ترین نرخ ها در میان کشورهای اروپای غربی است. شمار مخالفان واکسیناسیون در اتریش زیاد است و این افراد بارها با هدف مقابله با واکسیناسیون و محدودیت های کرونایی دست به تجمعات اعتراضی زده اند.

طبق برنامه وزارت بهدشات اتریش آخرین مهلت برای ارائه مدرک واکسیناسیون نیمه مارس تعیین شده و افرادی که از واکسیناسیون اجباری تخطی کنند هر سه ماه یکبار تا سقف ۳۶۰۰ یورو جریمه خواهند شد. وضعیت مالی و درآمد فرد «خاطی» در محاسبه میزان جریمه لحاظ خواهد شد. از سوی دیگر ماموران دولت می توانند در بررسی های سریع تا ۶۰۰ یورو جریمه در نظر بگیرند.

بر اساس تصمیمات جدید به افراد واکسینه نشده هر سه ماه یکبار نامه ای ارسال می شود و از آنها خواسته می شود یا نسخه تمدید معافیت، یا وقت تایید شده تزریق واکسن را ارائه کنند. بنابراین امکان اینکه افراد خاطی هر سه ماه یکبار جریمه شوند وجود دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس