دوره قرنطینه خانگی در انگلیس به رغم شیوع اومیکرون کاهش یافت

دولت انگلیس به رغم شیوع پرشتاب سویه اومیکرون و افزایش آمار مبتلایان به این ویروس اعلام کرد که دوران قرنطینه خانگی برای افراد مبتلا در سراسر کشور، از ۱۰ روز به ۷ روز کاهش می‌یابد.

به گزارش مشرق، وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد افرادی که نتیجه آزمایش کووید آن‌ها در روزهای ششم و هفتم منفی شود می‌توانند به قرنطینه خانگی پایان دهند. ساجد جاوید افزود این تصمیم که بر اساس آخرین توصیه‌ها از سوی کارشناسان بهداشتی اتخاذ شده، اختلالات ناشی از گسترش سریع اومیکرون را به حداقل می رساند.

دستورالعمل جدید تنها دو روز پیش از کریسمس (میلاد حضرت مسیح ع) اعلام و شامل تمام شهروندان انگلیس را فارغ از وضعیت واکسیناسیون آن‌ها می‌شود. به این ترتیب افرادی که نتیجه آزمایش کرونا آن‌ها حداکثر جمعه گذشته مثبت شد می‌توانند در جشن خانوادگی کریسمس به این شرط که آزمایش خانگی کرونا آن‌ها در روزهای ۶ و ۷ منفی باشد شرکت کنند.

با این حال مقامات بهداشتی انگلیس تاکید دارند که افراد دارای علائم کووید، نباید دوران قرنطینه خود را پایان دهند. همچنین به آن‌هایی که روز هفتم به قرنطینه خود پایان می‌دهند اکیدا توصیه شده که تماس با افراد آسیب پذیر را محدود، بازدید از فضاهای شلوغ یا با تهویه ضعیف خودداری و از خانه کار کنند.

این تحول در حالی رخ می‌دهد که فقط در ۲۴ ساعت گذشته ۹۰ هزار و ۶۲۹ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و نهادهای بهداشتی بر لزوم تشدید محدودیت‌ها تاکید دارند.   دیروز تدروس ادهانوم دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نسبت به گسترش سریع اومیکرون و امکان ابتلا به آن در افراد واکسینه شده و حتی بهبود یافته از کووید-۱۹ هشدار داد. وی گفت: اکنون شواهد مشخصی وجود دارد که نشان می دهد اومیکرون به طور قابل توجهی سریعتر از سویه دلتا در حال گسترش است. این احتمال وجود دارد افرادی که در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده یا به تازگی از این بیماری بهبود یافته اند، به این سویه مبتلا شوند.

سازمان جهانی بهداشت در ۲۶ نوامبر (۵ آذر) سویه اومیکرون را پنجمین نوع نگران کننده ویروس کرونا اعلام کرد. این سویه جدید که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده باعث نگرانی بسیاری از کشورها شده است. براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت این سویه تاکنون در بیش از ۸۹ کشور جهان شناسایی شده است.

با این حال بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دیروز اعلام کرد که دولت برنامه‌ای برای تشدید محدودیت‌های کرونایی پیش از ایام کریسمس ندارد. وی در یک کلیپ ویدیویی گفت که شواهد کافی در مورد شدت بیماری ناشی از ابتلا به اومیکرون و کاهش تاثیر واکسن وجود ندارد؛ او با این حال هشدار داد که نمی‌تواند احتمال تشدید محدودیت‌ها را پس از ایام کریسمس رد کند.

گزارش ها از احتمال تشدید دو هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی پس از ایام کریسمس حکایت دارد. هفته پیش گرانت شاپس، وزیر حمل‌ونقل انگلیس از احتمال تشکیل جلسه اضطراری پارلمان در ایام کریسمس برای رای‌گیری درباره تشدید محدودیت‌ها خبر داد. وزیر دارایی هم دیروز از بسته اقتصادی به ارزش یک میلیارد پوند برای حمایت از بنگاه‌های تجاری رونمایی کرد. این تحولات می تواند نشانه زمینه چینی دولت برای اعمال محدودیت‌های تازه‌ باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس