کد خبر 1311212
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
پروژه راه آهن دورود- خرم‌آباد بعد از سفر رئیس جمهور فعال می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بعد از سفر رئیس جمهور به لرستان پروژه راه آهن دورود- خرم‌آباد فعال خواهد شد، گفت: برای فعال‌سازی این پروژه اعتباراتی پیش بینی شده است.

به گزارش مشرق، رستم قاسمی امروز جمعه در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن دورود، خرم آباد، این پروژه را یکی از مهمترین پروژه‌های راه آهن کشور دانست و بیان داشت: احداث این پروژه علاوه بر اینکه خواسته مردم لرستان بوده، یک پروژه ملی است.

وی با بیان اینکه پروژه راه آهن دورود- خرم آباد جز کریدورهای اصلی راه آهن کشور است، افزود: قرارداد ساخت این پروژه با قرارگاه خاتم بسته شده بود ولی متأسفانه ظرف چند سال گذشته به دلیل مشکلات مالی این پروژه تقریباً تعطیل شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: قبل از سفر رئیس جمهور به لرستان بحث فعال کردن پروژه راه آهن دورود- خرم آباد در جلسه‌ای مطرح شد و برای فعالسازی آن اعتباراتی پیش بینی شده است.

قاسمی با ابراز امیدواری از اینکه بعد از سفر رئیس جمهور به لرستان این پروژه فعال خواهد شد، ادامه داد: از مسئولان مربوطه خواسته شده زمانبندی واقعی برای احداث این پروژه پیش بینی کرده و ظرف چند روز آینده در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم هم در موضوع زمانبندی و میزان اعتبار آن با قرارگاه سازندگی خاتم توافق کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه راه آهن خرم آباد اگر تأمین منابع شود ظرف سه سال به بهره برداری می‌رسد، گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های سخت در حوزه راه آهن کشور است بطوریکه ۳۰ درصد آن تونل بوده و پل‌ها و ابنیه های بزرگی دارد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اعتبار پروژه راه آهن دورود- خرم آباد از محل‌های خارج از اعتبارات جاری کشور تأمین خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس