کد خبر 1311069
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
ماکرون: اروپا باید در سطح جهانی قدرتمند شود

رئیس جمهور فرانسه که سال ۲۰۲۲ با رقابت انتخاباتی مواجه است، می خواهد ریاست دوره ای خود را بر شورای اتحادیه اروپا، با شعار تمرکز بر مهار مهاجرت و احیای عظمت قاره سبز، آغاز کند.

به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه که کشورش از آغاز سال میلادی آتی، برای شش ماه ریاست دوره ای شورای اتحادیه اروپا را به عهده می گیرد؛ می گوید تقویت حق حاکمیت این اتحادیه به ویژه حراست از مرزهای آن در مواجهه با بحران مهاجران، اولویت اصلی او خواهد بود.

وی در ادامه بلندپروازی های خود افزود: باید از اروپایی که همکاری هایش در محدوده مرزهایش خلاصه می شود به اروپایی تبدیل شویم که در سطح جهانی قدرتمند و کاملا مستقل است و از حق انتخاب و تعیین سرنوشت برخوردار است.

در میان پیشنهادات ماکرون، می توان به تشکیل یک نیروی ضربت اشاره کرد که قرار است در مواقع بحرانی به کشورهای عضو اتحادیه کمک کند. این همان نیروی ویژه سه تا پنج هزار نفره ای است که جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از خروج نظامی آمریکا و متحدانش از افغانستان پیشنهاد آن را مطرح کرد و نمونه بسیار کوچکی از ارتش اروپایی است که رهبران قاره سبز رویای آن را در سر می پرورانند.

ماکرون همچنین خواستار برگزاری نشست های منظم اعضا درباره مسئله مهاجرت شد. فرانسه در ماه آوریل، انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو دارد و رقبای محافظه کار ماکرون قرار است از بحران مهاجرت به عنوان ابزاری علیه او استفاده کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    2 0
    اروپا فعلأ از مستعمرگی آمریکا در بیاید قدرتمند شدن پیشکش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس