کد خبر 1296339
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳
اروپا در مسیر تشدید سیاست‎های مهاجرتی و تکمیل حصار مرزی

ناظران بین المللی می‌گویند اتحادیه اروپا در مسیر تشدید سیاست‌های مهاجرتی قرار دارد.

به گزارش مشرق، در حالی که شماری از کشورهای شرق اروپا فشار بر اتحادیه اروپا برای پذیرش تامین هزینه حصار مرزی را افزایش داده‎اند، این بلوک سیاسی و اقتصادی در پی تشدید بحران مهاجرت در مسیر پذیرش این خواسته قرار گرفته است.

به گزارش «اکونومیست»، اتحادیه اروپا که تاکنون موضع قاطعانه‌ای در موضوع پرداخت هزینه دیوارهای مرزی داشته و حتی پس از بحران مهاجرت اروپا در سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۶، زمانی که ۱.۴ میلیون مهاجر وارد قاره سبز شدند، این موضع مخالف را تغییر نداد، اکنون با فشارهای فزاینده‌ای برای تغییر موضع خود مواجه است.

بیشتر بخوانید:

برخورد خشونت‌آمیز با پناهندگان در مرزهای لهستان

به نظر می‌رسد افزایش ۲ برابری شمار پناهجویان از بهار تاکنون، استفاده «بلاروس» از ابزار پناهجویان برای اعمال فشار بر اروپا در تلافی تحریم‌های اروپایی و پیش بینی افزایش شمار پناهجویان افغانستانی، سبب تغییر موضع اتحادیه اروپا شود.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۱۰ هزار نیروی نظامی لهستان در مرز با بلاروس

۱۲ کشور عضو اتحادیه اروپا طی نامه‌ای به کمیسیون اروپا، خواستار تغییر نحوه برخورد اتحادیه اروپا در موضوع امنیت مرزی شدند.

آن‌ها با استدلال این که «موانع فیزیکی به نفع کل اتحادیه اروپاست نه فقط کشورهای عضو مرزی»، از «بروکسل» خواستند تا هزینه حصار مرزی را پردازد.

این گروه شامل کشورهایی مانند مجارستان، لتونی، اتریش، لهستان و یونان به هدایت لیتوانی است.

اگرچه خواسته این گروه در نشست اخیر سران اتحادیه اروپا رد شد، اما ناظران بر این باورند که ادامه فشارها از طریق شمار بیشتری از کشورها، می‌تواند منجر به تغییر موضع اتحادیه اروپا شود.

ضمن این که کمیسیونرهای اتحادیه اروپا از بحران مهاجرت در سال‌های ۱۶-۲۰۱۵ آموخته‎اند که پذیرش تعداد زیادی از پناهجویان هزینه سیاسی دارد؛ در حالی که ساختن دیوار اینطور نیست.

کمیسیون اروپا در حال حاضر موضع سختی در موضوع مهاجرت دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش بودجه و نیروی گارد مرزی مشترک اتحادیه اروپا، کمیسیون هماهنگ اخراج پناهجویان، ... اشاره کرد.

کشورهای اروپایی در طول ۳۰ سال گذشته حدود هزار کیلومتر حصار مرزی ساخته‎اند که بیشتر آن‌ها در سال ۲۰۱۵ بوده است.

در حال حاضر بیش از نیمی از کشورهای اتحادیه اروپا دارای موانع فیزیکی در مرزهای خارجی هستند.

از آنجایی که حصارکشی عادی‌تر می‌شود، کمیسیون اروپا در اجتناب از تامین مالی آن با دشواری بیشتری مواجه خواهد شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس