کد خبر 1300158
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
انتقاد پوتین از برخورد لهستان با پناهجویان و تحریک آمیز خواندن اقدامات آمریکا

پوتین در رایزنی تلفنی با همتای فرانسوی خود، با ابراز نگرانی از برخورد خشن نیروهای مرزبانی لهستانی با پناهجویان در مرز بلاروس، مانور نظامی آمریکا و متحدانش در منطقه دریای سیاه را تحریک آمیز خواند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در جریان مذاکرات تلفنی خود با "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه، رفتار بسیار خشن و ظالمانه نیروهای مرزبانی لهستان با مردم پناهجو در مرز این کشور با بلاروس را مورد توجه قرار داد.

طبق این اطلاعات، در این رایزنی تلفنی وضعیت دشوار کنونی در مرز بلاروس با کشورهای عضو اتحادیه اروپا  مورد بررسی قرار گرفت و پوتین و ماکرون در خصوص لزوم انجام اقداماتی برای کاهش بحران پناهجویان توافق کردند.

بیشتر بخوانید:

گفت‌وگوی لوکاشنکو و مرکل درباره بحران پناهجویان

رئیس جمهوری روسیه همچنین بررسی مشکل پناهجویان بین رهبران کشورهای اروپایی و مقامات مینسک را مورد تأکید قرار داده و یادآور شد که قصد دارد بار دیگر در این زمینه مذاکراتی با "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهوری بلاروس داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

مسلمانان لهستان به کمک پناهجویان گرفتار در مرز شتافتند

روز گذشته "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین نیز گفته بود که طرف روسی می‌تواند بعنوان میانجی مذاکرات به حل و فصل بحران کنونی مهاجرت کمک کند.

هشدار پوتین درباره مانور تحریک آمیز آمریکا در دریای سیاه

طبق اطلاعات کرملین، ولادیمیر پوتین در جریان گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود همچنین تحریک آمیز بودن مانورهای انجام گرفته توسط آمریکا و متحدانش در منطقه دریای سیاه را مورد گوشزد قرار داد.

روسای جمهوری روسیه و فرانسه در بررسی حل و فصل مناقشه داخلی در اوکراین، نارضایتی خود از عدم هر گونه پیشرفت در این خصوص و وخامت اوضاع در منطقه دونباس را یادآور شدند. در همین راستا، پوتین جنبه تحریک آمیز بودن مانورهای نظامی کشورهای عضو ناتو در دریای سیاه و تأثیر منفی آن بر اقدامات دولت اوکراین را مورد توجه قرار داد.

لازم به ذکر است که کشتی‌های آمریکایی برای شرکت در مانورهای مشترک نظامی-دریایی نیروهای دریایی آمریکا، ترکیه، رومانی و اوکراین که روز شنبه در مناطق ساحلی دریای سیاه آغاز شده بود، در منطقه حضور داشتند.

کشتی فرماندهی "مانت ویتنی" نیروی دریایی آمریکا روز گذشته (دوشنبه) آب‌های دریای سیاه را ترک کرده و وارد دریای مدیترانه شد. ناوشکن موشک انداز "پورتر" نیز آخرین کشتی شرکت کننده در این مانورهای بین‌المللی بود که شب گذشته در فاصله چند ده کیلومتری از بندر استانبول قرار داشت و امروز از تنگه بسفر عبور کرده و منطقه را ترک خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرانی IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    بیخود کرده یه مشت وحشی میرن اروپا سر میبرن اونها زحمت کشیدن تا مملکتشون اباد شده مثل حکومت های ما دزدی نکردن حالا یه مشت عقب افتاده میخان اسایش اونها را بگیرن
    • محمد IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      0 0
      اولا وحشی خودتی دوما همین اروپایی ها مارو بدبخت کردن برو تاریخ بخون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس