تداوم مناقشات درباره بحران پناهندگان در اتحادیه اروپا

وزرای کشور اتحادیه اروپا در نشست اخیر خود هم نتوانستند به راه حلی مشترک در حل بحران پناهدگان دست یابند و همچنان بسیاری کشورها بر ساخت حصار و دیوار در مرزهای خارجی با کمک های مالی اروپایی تاکید کردند.

به گزارش مشرق، مسئله پناهندگی همچنان بحرانی حل نشده در اتحادیه اروپا باقی مانده و تداوم اختلافات و مناقشات درباره چگونگی حل این مسئله در این اتحادیه منجر به از بین رفتن حق و حقوق این قشر مظلوم شده است.

"ان تی وی" آلمان در گزارشی نوشت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنان می خواهند به دیوارکشی‌ها علیه مهاجران ادامه دهند.

"نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان در تلاش‌های خود برای ایجاد یک اروپای باز و آزاد برای مهاجران با مقاومت آشکاری از طرف دیگر اعضای این اتحادیه روبرو شده است.

بیشتر بخوانید:

گوترش: به مسیرهای امن برای پناهندگان نیاز داریم

"گرهارد کارنر"، وزیر کشور اتریش در حاشیه دیدار با همتایان اروپایی خود در شمال فرانسه اعلام کرد: ما به حفاظت های شدیدتر و قدرتمندانه تر در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا نیاز داریم.

اتریش یکی از ۱۶ کشوری در اتحادیه اروپا است که درخواست اصلی آن ها تامین هزینه های مالی برای ساخت حصار و دیوار در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا است. اما آلمان رویکرد متفاوتی داشته و خواستار یک اروپای باز و انسانی است.

"ان تی وی" آلمان در ادامه این گزارش نوشت: کشورهای اروپایی سال هاست درباره سیاست های مهاجرتی با هم اختلاف نظر دارند. در واقع مسئله اصلی این است که چگونه مهاجرانی که به دنبال حمایت هستند باید در اتحادیه اروپا توزیع شوند و این که آیا این کار باید بشود؟ از آنجایی که در این باره هیچ پیشرفتی در اتحادیه اروپا شکل نگرفت، کشورهای عضو اخیرا بر حفاظت بیشتر از مرزهای خارجی و همکاری با کشورهای مبداء تمرکز کرده اند.

فرانسه که در حال حاضر ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده دارد تلاش ها و رویکردهای جدیدی را برای به حرکت در آوردن سیاست اروپا در قبال مهاجران در دستور کار قرار داده است.

"امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه بر حفاظت قابل توجه و بهتر بر مرزهای خارجی اتحادیه اروپا و کنترل سیستماتیک مهاجران ورودی تاکید دارد. وی همچنین خواستار تسریع بازگرداندن مهاجران بدون مجوز اقامت به کشورهای خود است.

ماکرون در دیداری با وزرای کشور اتحادیه اروپا درباره پیشبرد این سیاست مهاجران در اتحادیه اروپا ابراز خوش بینی کرده و در عین حال اعلام کرد که به معجزه اعتقادی ندارد. برای ماکرون با توجه به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری مسئله مهاجرت ازاهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه این مطلب آمده است: در واقع در مرزهای اروپایی در حال حاضر حصارها، دیوارها و سیم های خاردار در حال رشد هستند. لهستان هم به تازگی ساخت یک حصار محکم به ارتفاع ۵.۵ متر در امتداد مرز زمینی خود با بلاروس را آغاز کرده است.

اخیرا ۱۶ کشور عضو اتحادیه اروپا هم خواستار تامین هزینه مالی ساخت این حصارها از بودجه اتحادیه اروپا شده اند. وزیر کشور اتریش این گروه را ائتلاف افراد منطقی نامیده است. کمیسیون اروپایی البته قاطعانه این درخواست را رد کرده است.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ هم با این مسئله مخالفت کرده و این انتقاد را رد کرده است که " ثروتمندترین قاره جهان در اطراف مرزهای خود سیم خاردار می سازد و شاید در دریاها مین هایی قرار می دهد تا کسی دیگر به اروپا نیاید."

"نانسی فایزر"، وزیر کشور آلمان هم با این رویکرد مخالفت کرده و گفته است: باید راه های مهاجرت قانونی ایجاد شود تا مهاجران در دریای مدیترانه غرق نشوند.

وی آلمان را مدافع راه حل های قانونی و انسانی دانست. فایزر بر لزوم تشکیل ائتلافی از کشورهایی که علاقمند به پذیرش پناهندگان هستند تاکید کرده و درباره تشکیل آن ابراز خوش بینی کرد.

اتحادیه احزاب متحد مسیحی در آلمان البته به این پیشنهاد وزیر کشور خود انتقاد وارد کردند و سخنگوی سیاست داخلی فراکسیون اتحادیه درپارلمان آلمان در این باره گفت: دولت فدرال جدید آلمان در حال تعمیق شکاف ها بر سر مسئله مهاجرت در اروپاست. وی افزود: در حالی که اکثر کشورها نگران منطقه شنگن و حفاظت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا هستند آلمان تا حد زیادی با این موضع گیری خود را منزوی کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس